• Anonym (undrar)

sex efter medicinsk abort

Tänkte höra om någon vet när man kan ha sex igen efter en medicinsk abort. Man ska ju vänta tills man slutar blöda.... men det enda jag har är lite bruna slemmiga "trådar" är det ok för sex då eller ?

• Svar på tråden sex efter medicinsk abort
  • Anonym (undrar)

Någon?

• Anonym (Xan)

Jag fick höra att man skulle vänta i tre v.

• Theresemingert

Vänta tills du slutat blöda helt! Alltså tills de bruna även försvunnit! De är infektionsrisk annars!

• kma

Jag undrar också! Jag och min kille (eller mest jag) :) börjar bli riktigt frustrerad trots att det bara gått en vecka sen aborten för mig. Men jag har också hört att man ska vänta minst två veckor eller tills man har slutat blöda helt. Det är jättefarligt att ha sex för tidigt. I värsta fall kan man till och med dö! Så det är bara att vänta :)

• Anonym (J)

Använd kondom så är det bara att köra! Jag har fött 3 barn och fått svaret att man känner sin kropp bäst själv men så länge man blöder ska man använda kondom! Har för övrigt väntat 13 dygn efter första förlossningen, 3 veckor efter andra och 3 veckor efter 3:e. Bara man är försiktig och använder kondom så finns det ingen anledning att vänta! :)

Svar på tråden sex efter medicinsk abort