kenneth56svedala skrev 2014-03-03 01:01:24 följande:
dessa kamphundar finns i alla Sveriges städer sen ett par år tillbaka.
och ingen kan undgå att man stött på dom i samhället då de intresserar en mängd unga personer och även medelålders och äldre.
men nu till tråden, vad har ni för negativa erfarenheter av denna typ av hundar.
personligen har jag sett deras obehagliga fokuserande mördarblickar mot andra djur.
har sett att de försöker göra utfall när hundar går förbi.
har sett deras extrema ilska när de blir arga o kan inte undgå att höra era observationer.
hur ser era negativa erfarenheter ut?
har kamphundar bitit ditt djur, nån annans djur eller människa
Du försökte spä på och driva häxjakten på dessa hundraser vidare och jag är glad att ni hundras motståndare alltid bemöts med hårt kritik för era påhitt baserade på politisk framgång och medialögner. Det finns en helt annan bild av det hela som bör lyftas fram och jag kommer försvara dessa raser med en dåres envishet. Det positiva är att det finns så enormt många hundkunniga som delar min åsikt och hela tiden lyfter fram ny fakta som bevisar att hundraserna inte är galna barnätande monster.
Jag kommer dock aldrig att försvara en hundägare som tar risker och brister i sin tillsyn över sitt djur oavsett hundras. Jag kommer aldrig att försvara dess vedervärdiga människor som bedriver hundkamper. Jag vill på något sätt få bort dom FARLIGA hundägarna. Hur man kan ska gå tillväga är svårt och det är dags att samhället istället börjar arbeta för att lösa det verkliga problemet. För problemet hund-attacker kommer alltid att finnas så länge dom FARLIGA hundägarna finns oavsett vilka raser som finns.
Är du rädd för hundar tycker jag att det ska respekteras och även att du ska vara öppen med det som du är så därav kritiserar jag dig inte. Om du känner att du hela tiden ofriviligt blir utsatt för hundar du är rädd för så är det rakt av en tillsyns fråga och där finns det lagar som gäller.
Men skyll inte på olika hundraser något mer det kommer bara göra ditt liv väldigt jobbigt för dessa underbara hundar kommer alltid att finnas i vårat samhälle.