Vill inte somna
Jag behöver verkligen tips och råd, känner att detta inte håller längre då jag tycker att det bara blir värre och värre.
Vi har vaggat vårt barn till sömns sen han var bebis. Nu har jag börjat kunna sitta och vagga honom till sömns och ibland (har dock bara provat dagtid då jag inte har ork på kväll/natt) har han somnat i sin säng med hjälp av massa lek och sång - det har dock inte funkat senaste veckan.
Dock så har han senaste månaden börjat grina innan han ska somna, som att han vill få ut det sista innan han somnar. En protest att visa att han inte vill sova. Nu senast veckan har detta trappats upp och han skriker ca. 3-4-5-6ggr innan han tillslut somnar. Men att tillägga, jag håller i honom så han skriker inte för att han är övergiven på något sätt, utan det är mer som ja, en protest att han inte vill sova.
Jag önskar verkligen att han kunde känna hur skönt det faktiskt är att sova och att han inte missar något bara för att han sover en stund (han är rätt nyfiken av sig). Men hur hur hur i hela fridens dagar ska det gå till? Så det jag egentligen vill ha hjälp med är ju just hur jag ska få honom att VILJA sova.
Han är snart 7 månader.