• Yo81

1/2 på KUB testet

Hej,

Gjorde KUB-test idag och fick risk 1/2, både dåliga blodvärden och bred nackspalt. över 4mm. Känner mig helt förtvivlad och det känns relativt kört. Ska göra moderkaksprov redan imorgon.

Undrar om det är någon som fått samma resultat på KUB:en som sedan fått positivt svar på moderkaksprovet/fostervattenprovet? Och hur ställde ni er i sådana fall till det? Till min kompis som gått igenom samma sak med risk 1/2 sa läkaren att även om man inte kan hitta kromosomfel så beror ofta dåliga KUB-värden på något annat, typ hjärtfel eller fel på njurarna etc. Men som jag förstått det kan man inte kolla detta förrän i vecka 18 och då är det ju för sent för att göra abort!?

Jag har sån otrolig ångest för det beslut som jag och min sambo kommer att ställas inför. Önskar att något kunder bestämma åt oss.

• Svar på tråden 1/2 på KUB testet
  • Yo81

Halva inlägget försvann visst.. Försöker igen.. Sattes igång i onsdags och sent på kvällen kom han till slut till världen, vår lilla kille

• Yo81
    Telefonen vill visst inte.. gör ett till försök då..

Sattes igång i onsdags och sent på kvällen kom han till slut till världen, vår lilla fina kille. Han va så liten, som en liten minimänniska. Insvept i hans snuttefilt kom de in med honom, vi fick en fin stund tillsammans. Känslan när sköterskan kom och hämtade honom var helt obeskrivlig, kändes som hjärtat skulle brista. Och tanken på att vi aldrig skulle få se honom igen. 

Vi tar en dag i taget. 
    Tack för alla tankar och fina ord och styrkekramar till er där ute som behövt gå igenom samma sak. 

Du kommer alltid finnas i våra hjärtan vårt älskade lilla frö <3

Kram. 

• Gäst Tess
    Yo81 skrev 2014-03-22 17:08:58 följande:
    Telefonen vill visst inte.. gör ett till försök då..

Sattes igång i onsdags och sent på kvällen kom han till slut till världen, vår lilla fina kille. Han va så liten, som en liten minimänniska. Insvept i hans snuttefilt kom de in med honom, vi fick en fin stund tillsammans. Känslan när sköterskan kom och hämtade honom var helt obeskrivlig, kändes som hjärtat skulle brista. Och tanken på att vi aldrig skulle få se honom igen. 

Vi tar en dag i taget. 
    Tack för alla tankar och fina ord och styrkekramar till er där ute som behövt gå igenom samma sak. 

Du kommer alltid finnas i våra hjärtan vårt älskade lilla frö <3

Kram. 

ush, beklaga detta!

vilken vecka va du i?
    Sorgen är stor, men efter ett tag samlar man nya krafter och försöker igen

• Purlan

En stor kram. Vad skönt att ni ändå fick en fin stund tillsammans med er lille grabb, men vill inte ens försöka föreställa mig hur det var att tvingas lämna honom där. Var detta ert första barn?

Önskar er all lycka i framtiden.

• Yo81

Hej,

Det är sant som de säger, tiden läker sakta men säkert.
    Jag var i vecka 15/16. Kroppen börjar gå tillbaks till sig själv igen och jag känner mig inte länge gravid vilket känns sorgligt men ändå skönt.

Vi har en dotter på 2,5 år och hon har hållt mig flytande under den här tiden. Hon är för liten för att förstå också så även om hon har varit lite mer energisk och krånglig de senaste veckorna, (de känner ju på sig att något inte riktigt är som vanligt även om de inte fattar vad det beror på) så har vi inte behövt prata med henne och förklara som man behöver göra med ett äldre syskon. Hon frågar ibland om bebisen i magen och jag har förklarat att lillebror nu är i himlen och vi får vinka till honom. Jag vet inte hur många gånger jag och min sambo tänkt hur glada vi är att vi har henne, och hur tacksam man eg. ska va. Så lätt att man glömmer bort det i vardagen med alla I-landsproblem. Det är lätt att säga men jag ska verkligen försöka tänka att inte ta livet så självklart och inte lägga energi på småsaker som eg. inte spelar någon roll.
    För vårt lilla frö där uppe i himlen ska jag iallafall göra mitt bästa <3

Kram på er alla!

• madde10

Hej
    Har precis gått igenom samma sak :( fick 1:2 på kub. gick vidare med MKP där det visade sig vara en extra kromosom 13 OCH 21. Hade han aldrig sett förut. Så igår var vi på sjukhuset och min lille fick komma ut. Sååå liten men ändå så syntes allt. fingrar, tår, öron mm. Är det värsta jag varit med om. men precis som du, så gör min 4-åring det mycket lättare <3. Vi vill ju gärna ha ett syskon, så när vi orkar så ska vi försöka igen.

• Yo81

Mina tankar går till dig! <3

Jag åkte igår in till gynakuten pga. av molvärk i magen. Visade sig att allt inte kommit ut ordentligt och jag fick nya tabletter för att kroppen ska stöta ut det som är kvar. Har inte hänt något än men sitter just nu med molande värkar så kanske är det på gång. Fick också hög feber igår som indikerar infektion så fick penicillin. Livrädd att infektionen ska skapa komplikationer inför nästa graviditet. Nojjar typ om allt nu :(

Kram.

• MrsGalotti
    Purlan skrev 2014-03-13 12:44:29 följande:

Jag vill inte börja argumentera med dig i den här tråden, men förstår inte vad du menar? Syftade du på mitt svar längre upp? Det finns ju aldrig garantier på att ens barn förblir friskt även om det föds friskt. Då bör man ju låta bli att skaffa barn helt och hållet.
    {#emotions_dlg.flower}
  • Saga101

Hej på er ! Läser det ni skrivit och vill bara ge er en kram mitt i det jobbiga ! Vi har gjort KUB/NUPP och fick 1/10 på trisomi 21 förra gången fick vi 1/53 och då var fvp bra ! Nu väntar vi på fvp.... Känns tufft

• Purlan
    Yo81 skrev 2014-04-04 14:12:05 följande:

Mina tankar går till dig! <3

Jag åkte igår in till gynakuten pga. av molvärk i magen. Visade sig att allt inte kommit ut ordentligt och jag fick nya tabletter för att kroppen ska stöta ut det som är kvar. Har inte hänt något än men sitter just nu med molande värkar så kanske är det på gång. Fick också hög feber igår som indikerar infektion så fick penicillin. Livrädd att infektionen ska skapa komplikationer inför nästa graviditet. Nojjar typ om allt nu :(

Kram.

Hur har det gått för dig nu?
    madde10 skrev 2014-04-03 18:17:50 följande:
    Hej
    Har precis gått igenom samma sak :( fick 1:2 på kub. gick vidare med MKP där det visade sig vara en extra kromosom 13 OCH 21. Hade han aldrig sett förut. Så igår var vi på sjukhuset och min lille fick komma ut. Sååå liten men ändå så syntes allt. fingrar, tår, öron mm. Är det värsta jag varit med om. men precis som du, så gör min 4-åring det mycket lättare <3. Vi vill ju gärna ha ett syskon, så när vi orkar så ska vi försöka igen.
    Ledsen för er skull!!
    Saga101 skrev 2014-04-08 08:47:22 följande:
    Hej på er ! Läser det ni skrivit och vill bara ge er en kram mitt i det jobbiga ! Vi har gjort KUB/NUPP och fick 1/10 på trisomi 21 förra gången fick vi 1/53 och då var fvp bra ! Nu väntar vi på fvp.... Känns tufft

Lycka till!
    E april-2009 och A mars-2011
Svar på tråden 1/2 på KUB testet