• Anonym (TS)

Jag har förminskat mina inre blygdläppar, fråga mig vad ni vill...

Jag har förminskat mina inre blygdläppar, fråga mig vad ni vill...

• Svar på tråden Jag har förminskat mina inre blygdläppar, fråga mig vad ni vill...
  • Anonym (TS)

Ja det drog ihop sig ganska mycket efter 3-4 veckor :) jag kunde inte ha trosor på några dagar. Hade stora harembyxor på mig :)

• linamums

Ok kan ju inte ha trosor heller för sticker om jag har det. Har oxå som haremsbyxor liknande . Sen går jag som en kräfta hehe luktar riktigt illa fast jag tvättar ofta med vatten luktar som ett liggsår :( okej hur stor skillnad på storlek var det efter ca 4 veckor ? Hälften så stor eller ? Min ena är enormt stor . Hade du på besövningssalva direkt på läpparna? Är du nöjd med resultatet? Är dom symmetriska ?

• linamums

Min ena blygdläpp är en cm utanför de yttre nu en vecka efter operation tror du det är färdiga resultatet eller kommer den bli mindre tills om tre veckor ?

• linamums

En till fråga du fick fixa till den ena läppen som inte var bra . Tror du jag kan få min tillfilad eftersom den är lite utanför fortfarande och lite mer än 1 cm längre än den andra:(

• Efraim Barkbit

Pendlar mellan sorg och förvåning när jag läser tråden. Med den största respekt för er som opererat er måste jag ändå säga följande. Kvinnokroppen är är ett vackert mysterium och fittan är i sin helhet och per definition härlig helt oavsett personlig variation. Det måste dessutom sitta en massa nerver o blygdläpparna så det nu skurits i. Man borde ordna stödsamtal där män i all uppriktighet kan ge pep-talk till fittans lov oavsett storlek på läppar.

Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • linamums

Jo så kan det vara . Men svårt å intala sig själv att det är okej när man själv inte är bekväm och gått runt å tänkt på det i 14 år dagligen då är det faktist en befrielse . Jag hade trots allt innan operation 6 -7 cm långa inre blydläppar kolla på en linjal hur långt det faktist är . Jag st noga med å säga att jag inte ville ha för korta så har nu kanske 2-3 cm . Innan var dom alldeles för långa för å vara bekväm både fysiskt och å psykiskt . Jag kommer nu må mycket bättre så undrar vad det är för fel med det ?

• Efraim Barkbit

lisamums@ Inget är fel med det. Det är jag som är trög, förlåt. Tycker bara att alla fittor ät vackra, inte minst de med långa inre bygdläppar.

• Anonym (TS)
    linamums skrev 2014-05-14 22:49:12 följande:
    Min ena blygdläpp är en cm utanför de yttre nu en vecka efter operation tror du det är färdiga resultatet eller kommer den bli mindre tills om tre veckor ?
    Ingen aning. Ge det några veckor till du =) Jag ska fixa till min andra den 5 juni. Fast, jag börjar tveka med tanka på hur jobbigt det var efteråt.
  • linamums

Ok :) ena är ju som sagt längre å så tre gånger så tjock :( ska nog ringa å kolla med konsultation igen . Var det svårt å få till en tid för att få den tillfixad ? Kunde tänka mig att dom skulle säga att dom bara gjorde det för å få det bättre fysiskt att dom inte tänker göra nåt åt att det inte ser helt okej ut och är okänt ? Vad sa du till dom för att få den tillfixad ?

• Anonym (TS)
    linamums skrev 2014-05-15 21:31:38 följande:
    Ok :) ena är ju som sagt längre å så tre gånger så tjock :( ska nog ringa å kolla med konsultation igen . Var det svårt å få till en tid för att få den tillfixad ? Kunde tänka mig att dom skulle säga att dom bara gjorde det för å få det bättre fysiskt att dom inte tänker göra nåt åt att det inte ser helt okej ut och är okänt ? Vad sa du till dom för att få den tillfixad ?
    Det var på återbesöket som jag sa att jag tyckte att den hade läkt fult. Och då fråga han om jag ville ha den tillfixad. Tror inte att de ens diskuterar resultatet förns efter 4 veckor. Dina är säkert jättesvullna än. Jag kunde inte se resultatet förns stygnen hade försvunnit. Du måste ha stygn kvar än va?
  • linamums

Svullnaden har lagt sig och man ser att sen ena är dubbelt så stor och hänger utanför dom yttre ser bara ett enda stygn . Jag fick inget återbesök dom sa det inte behövdes?

• linamums

Ts : hur långa var dina inre blygdläppar före operation ? Och efter ? Mina var runt 6 cm långa innan och nu efter är den ena 1,5 cm och den andra 2,5 cm. Tror du den skillnaden är nog för att få den största opererad mindre ? Den är även mycket tjockare än den andra och som en tjock kant längst ut hela vägen .

• Anonym (TS)
    linamums skrev 2014-05-19 20:52:39 följande:
    Ts : hur långa var dina inre blygdläppar före operation ? Och efter ? Mina var runt 6 cm långa innan och nu efter är den ena 1,5 cm och den andra 2,5 cm. Tror du den skillnaden är nog för att få den största opererad mindre ? Den är även mycket tjockare än den andra och som en tjock kant längst ut hela vägen .
    Hur går det för dig? Blir det nå bättre?
  • Anonym (skavis)

Hej,

Jag förminskade mina idag eftersom att jag tröttnat på att de kläms i tighta byxor och att jag får såna skavår när jag rider och tränar. Estetiskt så var de inte missprydande stora, utan tydligen så var det snarare mina yttre som är ganska små, men inre mina är tunna och jag har känslig hud över hela kroppen så  därför fick jag såna bekymmer.

Hur lång tid tog det innan du kunde träna, det låter så länge med 4 veckor innan man kan träna eller ha sex. Jag hoppas att killen jag träffar inte märker något, jag är inte speciellt bekväm med att diskutera mina blygdläppar med honom, och som jag skrev var de ju int direkt missprydande. Jag tror inte att killar riktigt kan förstå hur besvärande det är när de kommer i kläm. Han är bortrest nu och jag tog bort cellförändringar i fredags och gjorde den här operationen nu bara för att jag ändå måste ta det lugnt med sex och träning efter den operationen.

• Anonym (Myra)

Jag har opererat bort de lång skrynkliga bitarna på mina inre blygdläppar i dag. Känner inte så mycket smärta än (7,5 timmar sen operation), men antar att det kommer mer och mer när bedövningen släpper och det som är kvar svullnar. Jag har haft dessa blygdläppar hela mitt hittilsvarande liv och jag fyller 50 i år. Ingen kille/man jag haft har kommenterat dem negativt. Mitt problem har varit cyklandet. Då jag börjat cykla mer och mer samt längre och längre sträckor har jag fått skavsår som gör ont ett bra tag efteråt, trots cykelbyxor med vaddering osv. När jag var på gynekologbesök för 2 månader sen tog jag upp det och då sa gynekologen:"Men så behöver man inte ha det, det kan opereras om det blir besvär av att ha dem."
    Hon remitterade mig till gynkirurg för bedömning och jag hade tid där i går. Jag fick utan några problem beviljat operation, och precis då fick det ett återbud till i dag - så det gick fort!
    Allt gick så smidigt att jag började fundera på varför jag inte kommit på detta tidigare!
    Jag själv upplever att detta prat om utseende på kvinnliga könsorgan har kommit i gång mer och mer de senaste åren, ur ett estetiskt perspektiv, och det tycker jag är illavarslande. Normen för vad som är normalt, snyggt eller inte, skapas av vad en viss bransch väljer att visa. Fram för mer bilder på hur alla normala kvinnor kan se ut, både gällande bröst och underliv! Lika olika!

• Efraim Barkbit
    Anonym (Myra) skrev 2015-05-06 17:28:31 följande:

Jag har opererat bort de lång skrynkliga bitarna på mina inre blygdläppar i dag. Känner inte så mycket smärta än (7,5 timmar sen operation), men antar att det kommer mer och mer när bedövningen släpper och det som är kvar svullnar. Jag har haft dessa blygdläppar hela mitt hittilsvarande liv och jag fyller 50 i år. Ingen kille/man jag haft har kommenterat dem negativt. Mitt problem har varit cyklandet. Då jag börjat cykla mer och mer samt längre och längre sträckor har jag fått skavsår som gör ont ett bra tag efteråt, trots cykelbyxor med vaddering osv. När jag var på gynekologbesök för 2 månader sen tog jag upp det och då sa gynekologen:"Men så behöver man inte ha det, det kan opereras om det blir besvär av att ha dem."

Hon remitterade mig till gynkirurg för bedömning och jag hade tid där i går. Jag fick utan några problem beviljat operation, och precis då fick det ett återbud till i dag - så det gick fort!

Allt gick så smidigt att jag började fundera på varför jag inte kommit på detta tidigare!

Jag själv upplever att detta prat om utseende på kvinnliga könsorgan har kommit i gång mer och mer de senaste åren, ur ett estetiskt perspektiv, och det tycker jag är illavarslande. Normen för vad som är normalt, snyggt eller inte, skapas av vad en viss bransch väljer att visa. Fram för mer bilder på hur alla normala kvinnor kan se ut, både gällande bröst och underliv! Lika olika!

Bra inlägg med klokt avslut! !!
  • Anonym (Uppgiven)

Ni som får detta beviljat, vilken/vilka regioner tillhör ni? Jag bor i Värmland och har frågat om hjälp både i min region och Region Örebro pga skav (struntar i utseendet) men bara fått till svar att regionerna inte utför såna operationer. Punkt. Jobbigt att få ont av kläderna t.o.m. och känns inte som läkarna jag pratat med tar det på allvar Rynkar på näsan

Svar på tråden Jag har förminskat mina inre blygdläppar, fråga mig vad ni vill...