• Marten

Mamman som hinner med allt!

Nar man laser dessa glattiga manadsmagasin som framforallt vander sig till kvinnor finns det alltid bilden av  den ensamstaende kvinnan med tre barn varav ett med gravt hadikapp, som aldrig oppnat ett kottbullepaket utan gor all mat fran grunden, alltid hamtat barnen innan tre varje dag, har en enastaende karriar och jobar minst 16 timmar per dag, tranar fem dagar i veckan, har egentid pa spat varje vecka, ser ut som 23 fast hon narmar sig 40, foljer med sina barn pa alla traningar, laser laxor med barnen varje kvall, har ett stort hus med perfekt skott tomt, har ingen hjalp med varesig barn, stadning eller fonsterputsning, bakar allt sitt brod sjalv, odlar sina egan gronsaker biodynamiskt, far sina frukostagg fran de egna honsen, sover minst 8 timmar per natt och vaknar utvilad infor en ny underbar dag.

Finns ni fantastiska foraldrar i verkligheten?
    Vad ar er hemlighet?
    Kanner ni igen er att denna bild malas upp i media (eller har jag fatt det om bakfoten)?

• Svar på tråden Mamman som hinner med allt!
  • Respan

Haha så känner jag om många aldrig föräldrar, undrar om det inte bara är en bild man själv målar upp :D

• Natulcien

Inte så konstigt. De som framträder i medierna väljer ju naturligtvis själva hur de ska framställas.
    De berättar väl hellre om brödet de bakar än om sonen som slår sina kompisar på förskolan. De berättar hellre om familjeresan till Alperna än om migränattackerna som kommer en gång i månaden. De berättar hellre om hur de tränar själva än om problemet med dottern som vägrar träna något alls eftersom hon är gravt datorberoende etc.

Fantastiska föräldrar finns, men inte enligt mediernas defintion. Perfekta föräldrar finns inte.

• Knota

Jag uppfann en tidsmaskin, sen var alla problem lösta.

• mia maria

Det är inte alls den bild som jag tycker att media målar upp av ensamma mammor utan jag tycker snarare att det är tvärtom; ensamma mödrar har det svårt ekonomiskt, lever o bor i socialt utsatta områden o är ofta arbetslösa eller låginkomsttagare, alt har socialbidrag.
    Jag reagerar ofta på den bilden av ensamstående mammor eftersom jag inte alls känner igen mig i den (utan att jag för den sakens skull passar in på TS' beskrivna bild heller...! )!

• Maddi

Jag vet ju att en del försöker och vill göra allt, men jag vet inte om det finns just den människan som du beskriver. 

Vi flyttade till hus och har alltid legat sämre till med städning än tänkt. Sambon tjatade om städhjälp i 2 års tid, jag gick med att prova på det till slut. Oj vilken börda jag släppte från mina axlar och dom gör det finare hos oss än vad jag har hunnit göra. Ångrar mig att jag inte gått med på de tidigare och jag känner att jag äntligen fått den tid jag vill till att umgås med familjen och ha tid för varandra. Så nu städar vi själv varannan vecka och får hjälp varannan. 

Svar på tråden Mamman som hinner med allt!