• Miss Linn

Kan min sambo VABA när jag är mammaledig?

kan min sambo ta ut vab för dotterns 1års kontroll när jag är hemma o mammaledig med lillasyster?

• Svar på tråden Kan min sambo VABA när jag är mammaledig?
  • Whitetrash86

nej.
    För att han ska vara hemma krävs det att du själv är sjuk eller att du vabbar för den lilla.

• Miss Linn

äh va? jag kan inte vabba för den lilla när jag är mammaledig (?)

o den lilla är genomförkyld... o därför undrade jag om min sambo kunde ta ut vab som man brukar få göra för stora dotterns 1års kontroll så slapp jag ta med liten dit.. va så jag kände.

• Whitetrash86
    Miss Linn skrev 2014-03-04 14:59:35 följande:
    äh va? jag kan inte vabba för den lilla när jag är mammaledig (?)

o den lilla är genomförkyld... o därför undrade jag om min sambo kunde ta ut vab som man brukar få göra för stora dotterns 1års kontroll så slapp jag ta med liten dit.. va så jag kände.
    Det jag har fått göra är att avbryta fp och ta vab ist. Iaf så fk förklarat för mig. Är du hemma kan du ta båda barnen även om den lilla är sjuk...
    Att du ska till BVC bryr sig inte fk om...
  • Miss Linn

du får inte ta ut VAB om barnet är under 1år enligt vad dom sa på försäkringskassan

• Miss Linn
    LinneaJosie skrev 2014-03-04 15:01:40 följande:
    Vab tar man ut om barnet eller ordinarie vårdare är sjuk, så nej.

du får ta ut vab om du ska följa med ditt barn på ett läkarbesök
  • Miss Linn
    Lena skrev 2014-03-04 15:12:08 följande:
    Det borde han få men hör med FK.

jo jag försökt ett par ggr men dom har störningar så man inte kommer fram :/
    o läkarbesöket är i morgon därför skrev jag här .. men håller på o försöker igen till dom :)
  • Miss Linn
    Lena skrev 2014-03-04 15:20:11 följande:
    Skriv till dem här då istället.

sitter i telefon kö nu :) Tack visste faktiskt inte att man kunde det!
    det ska jag lägga på minnet.. visste bara deras sida på fejan men det tar sånt tid innan man får svar i bland
  • Miss Linn

JA man får ta ut VAB när man ska på läkarbesök med ett barn när den andra partnern är hemma och föräldra ledig med det andra sa dom på försökringskassan :)

så då vet ni det med ni som inte trodde det funkade :)

• LinneaJosie
    Miss Linn skrev 2014-03-04 15:28:25 följande:
    JA man får ta ut VAB när man ska på läkarbesök med ett barn när den andra partnern är hemma och föräldra ledig med det andra sa dom på försökringskassan :) så då vet ni det med ni som inte trodde det funkade :)

Jamen dåså . Jag trodde det var en vanlig BVC-koll ni skulle på.
Svar på tråden Kan min sambo VABA när jag är mammaledig?