• mysan77

Hjälp !! vilken klänningsmodell passar mig ???

Hejsan ! Jag är bjuden på fest om ca en månad. Det är en fest där jag kan ha både en enklare klänning lr en finare. Var ganska länge sen jag använde klänning då jag har varit ganska stor. Nu har jag gått ner ca 20kg och har ca strl40 i kläder. Har dock ca 15kg att gå ner till....
    Nu är jag jätteosäker på hur jag ska välja en klänning som har rätt form och inte får mig att se ut som en strandsatt val. Glad Jag har alltid varit förtjust i  lite mer åtsittande klänningar när jag var yngre och hade strl36, men inser nu att det kanske inte är så snyggt på mig.
    Min kroppsform är ganska jämn, dvs tjock  jämnt över. Jag gillar mina bröst så urringning vore snyggt, Avskyr mina överarmar som känns väldigt "fläskiga", har ingen stor hängmage, men kommer ha nån shape-underkläd. har hyfsade ben och gillar gärna korta klänningar.
    Vill nån komma med förslag på vad som skulle kunna passa mig? Har letat överallt på nätet och i butiker men får verkligen ångest....

• Svar på tråden Hjälp !! vilken klänningsmodell passar mig ???
  • George 1

Det är här min sekreterare köper kläder ......

När jag ser klänningar så mår jag illa när dessa inte har ärm, inte ens en kort ärm.
    tycker ärmlösa klänningar när man ser armhåla och det dalrande fläsket under överarmarna är sååå äckligt.
    Själv använder jag ALDRIG kortärmat, inte en pikétröjor på sommaren.
    Skjortor, med uppkavlade ärmar.

Ha på dig vad du själv känner är skönt, men med ÄRM !!!

Svar på tråden Hjälp !! vilken klänningsmodell passar mig ???