• Anonym (är det värt det?)

Träffat man med barn (på heltid) - jag utan barn

Jag har nyligen träffat en man som har sina barn på heltid. Jag lever ensam och har inga barn. Jag funderar nu om det är värt att satsa på honom och hans barn. Jag trivs med ett liv i frihet som jag har idag men samtidigt träffar jag sällan någon som jag gillar och fastnar för och denna man har fångat mitt intresse.

Undrar lite försiktigt om det är värt det att ge sig in i en sådan relation? Jag vill inte ha egna barn. Kanske det är värre att leva med andras barn när jag själv inte vill ha några egna?

Jag har träffat hans barn ( de är 4 och 5 år) och de är som barn är mest.  Men jag förstår ju de tar all hans tid och ingen tid lämnar över för honom och mig. Vet inte om det är värt det trots han är en man som har det där extra.

• Svar på tråden Träffat man med barn (på heltid) - jag utan barn
  • linnn89

En som jag känner blev tillsammans med en man som hade tre barn men bara ett barn bodde hos han. Hon trodde att han älskade henne men egentligen var hon alltid nr 2. De bråkade alltid om barnet... Tillslut erkände han att han trodde att hon skulle hjälpa honom och ta över som en mamma till barnet...

• pottan

Spontant med facit i hand så hade jag inte gett mig in i ett förhållande med en man som har barn igen, men nu är det dom det är, och mannen älskar jag ju, inget fel på barnet heller, jättego å fin

Problemet ligger nog mer i brist på förståelse för varandras situation, han vill gärna ha barnet så mkt dom möjligt, semester osv, för barnet är hans största prioritering

Men min största prioritering är ju oss och jag vill ha tid för bara oss, och anser att barnet har två föräldrar

När dessa diskussioner kommer upp är jag halvt om halvt redo att kasta in handduken för vi är inte på samma våglängd

• M Y L F

Jag skulle inte ge mig in i det. Läs trådar här inne så kommer du inse varför

• lyckligmamma87

.

Anonym (Ensampappa) skrev 2014-03-05 21:41:09 följande:
    Nä det är jag medveten om, jag ville bara dela med mig om att det kan gå om man har rätt prioriteringar. Vi prioriterade att det skulle bli bra för alla parter oss och barnen. Min fru sa också att hon aldrig skulle bli tillsammans med en man med barn sen innan, nu är vi gifta och väntar ett gemensamt barn.

Din berättelse låter som min pappas fast vi va små 1 år 4 år o6 år o idag firar dom 24 år ihop

O hans nya blev som mamma för oss o mormor o farmor till våra barn :)

O hon ville inte ha barn heller men fick oss 3 på köpet ;)
  • Anonym (No way!)

Jag hade inte gjort det med dem villkoren. Aldrig på heltid och aldrig med så små ungar om jag inte vill ha barn själv! Och aldrig någon slags föräldraroll när de ju har en till förälder redan! Nä då får han ta hand om sina barn själv.

• nyans

TS, du skriver att den här mannen är den intressantaste du har träffat? Antagligen är han allt du vill att han ska vara - just nu. Det låter nämligen snarare som om han är ute efter avlastning, eller en ny mamma till sina barn, än en partner. Särskilt om barnen är ganska små och han har dem på heltid. Ge dig INTE in i detta! Du kommer bara att bli utnyttjad. Ingen normal förälder förväntar sig att en ny partner ska ta halva ansvaret för DERAS barn. Visst kan styvföräldern bli delaktig på sikt, men bara om h*n vill och på ett sätt som passar alla.

• Anonym (!!!)
    Anonym (är det värt det?) skrev 2014-03-04 20:04:48 följande:
    Han anser att i en familj gör man 50 - 50.
    Men ni är ingen familj - än - och du är hans nya partner. Du är INTE barnens mamma. Visst kan du ta ansvar, men bara om du vill.

Berätta hur du känner och fråga om han vill förbli särbo? Vill han inte det utan flytta ihop och att du ska ta halva ansvaret, är det uppenbart vad han är ute efter: Avlastning. Och då är han inget att satsa på, hur intressant han än må vara i övrigt.
  • Anonym (nej 3)
    Anonym (är det värt det?) skrev 2014-03-05 18:17:08 följande:
    Jag har läst alla svar men jag har också ett liv utanför FL som arbete och andra aktiviteter som gör att jag inte kan skriva svar så snabbt. De flesta verkar vara negativt inställda till att leva med andras barn och det är väl jag också efter att ha läst här inne. Plus att jag är van att hela livet ha levt ensam för mig själv. Att då leva med en man plus två barn till på köpet är en ganska stor omställning. Nu är vi inte där på långa vägar ännu, men vill gärna höra andras erfarenheter och åsikter så skriv gärna och berätta fastän jag inte skriver hela tiden.

Jag skulle bestämt avråda dig från att flytta ihop med honom, för utifrån det du skrivit tror jag inte det skulle fungera.
  • Anonym (Honsomvet)

Ge blanka fan it!

Vänta tills du hittar en man med lika tankar som dig!!!!

Jag sitter själv i samma jävla misär... Spring så fort du kan

Anonym (Honsomvet) skrev 2014-03-18 19:32:26 följande:
    Ge blanka fan it!
    Vänta tills du hittar en man med lika tankar som dig!!!!

Jag sitter själv i samma jävla misär... Spring så fort du kan
    Vad är det som du tycker är värst?
  • Anonym (fly)

Du kanske är jätte kär i den här mannen men det du ger dig in på är fan inte lätt, önskar att jag hade lyssnat på min mor och vänner innan ja hoppade in i min killes relation med barn. Hoppas mammas inte finns med i bilden annars räkna med ett svartsjuke krig. Som ja säger tänk med hjärnan inte hjärtat hur mkt det än gör ont.. FLY!!!

• Anonym (Urk..)

Att bo med andras barn är helvetet på jorden. Om du dessutom är en person som behöver lugn och ro och mycket ensamtid så kommer du få spel. Många män som är bekväma och vill ha en hushållerska/barnpassare till deras barn och det låter så om han är så inställd på att ni ska dela på slitet 50/50. Han låter som en riktig mansgris. I praktiken lär det väl bli du som får dra tyngsta lasset som så många andra kvinnor.. Ni får aldrig vara ifred och du kommer aldrig få ha honom för dig själv. Dessutom kommer det bli ännu jävligare när de blir tonåringar samtidigt. Spring för livet!!!

Jag överväger avsluta....

• Valhall
    Anonym (är det värt det?) skrev 2014-03-26 15:25:43 följande:

Jag överväger avsluta....

Tråkigt, men kanske det bästa i längden. Han vill inte vara särbo, utan måste promt flytta ihop?
    Det samlas inte damm på den som är ute i blåsväder
  • Anonym (L)
    Anonym (är det värt det?) skrev 2014-03-04 20:04:48 följande:
    Han anser att i en familj gör man 50 - 50.
    Han vill ha en gratis hushållerska...
  • Anonym (No way!)
    Anonym (L) skrev 2014-03-26 16:38:47 följande:
    Han vill ha en gratis hushållerska...

Tror oxå det kan vara så tyvärr... Att du ska vara en extramamma åt hans barn och hjälpa honom. Vore han intresserad av DIG enkom skulle han också acceptera att ha en relation utan att du behöver flytta in hos honom och hans barn...
  • Anonym (Sluta skriva)

Jag tänker tabort denna tråd då jag börjar bli irriterad på den.. Ts har fått skit många svar från folk som delade med sig sin erfarenhet o alla har sagt samma sak nästan och hur länge ska folk hålla på o skriva samma sak?!

Sluta och skriv för ts kommer ändå inte att lyssna...

• Anonym (hum)
    Anonym (Sluta skriva) skrev 2014-03-27 17:46:15 följande:
    Jag tänker tabort denna tråd då jag börjar bli irriterad på den.. Ts har fått skit många svar från folk som delade med sig sin erfarenhet o alla har sagt samma sak nästan och hur länge ska folk hålla på o skriva samma sak?!

Ts skrev ju att hon ska el fubderar på o avsluta det

Sluta och skriv för ts kommer ändå inte att lyssna...

Svar på tråden Träffat man med barn (på heltid) - jag utan barn