Hur ofta träffar ni far/morföräldrar?
Hur ofta träffar ni era föräldrar och era svärföräldrar? Är ni nöjda med hur ofta/sällan ni träffar dem? Bor ni nära dem eller långt ifrån?
Hur ofta träffar ni era föräldrar och era svärföräldrar? Är ni nöjda med hur ofta/sällan ni träffar dem? Bor ni nära dem eller långt ifrån?
Ca 12 gånger per år träffas vi men då är en del av det kalas.
Jag (och barnen) träffar min mamma två-fyra gånger i månaden. Vi bor ungefär tio minuters promenad från varandra.
Jag (och barnen) träffar min pappa ungefär en-två gånger i månaden. Vi bor ungefär tjugo minuters bilfärd från varandra.
Barnen träffar sin farmor en-två gånger om året. Hon bor 30 mil bort.
Svärföräldrarna träffar vi dagligen, vi "delar" gård (hästar) men våra respektive hus ligger cirka 10 minuters promenad ifrån varandra.
Mina föräldrar bor i grannkommunen ca 40 min bort, de träffar vi 2-3 gånger i veckan, oftast kommer de hit då mamma också är hästintresserad.
Mina föräldrar en gång i månaden ungefär. Mannens föräldrar någon gång i kvartalet, vilket vi alla tycker är för sällan, men de bor långt bort o jobbar mycket.
Mina föräldrar en gång i månaden ungefär. Mannens föräldrar någon gång i kvartalet, vilket vi alla tycker är för sällan, men de bor långt bort o jobbar mycket.
Mormor och morfar flera ggr i veckan, farmor en gång i månaden högst då hon inte verkar så intresserad. Vi bor lika nära mormor/morfar som farmor (5 min med bil) så det går ju inte att skylla på avståndet iaf ;) Vi är nöjda med att träffa mormor och morfar ofta, farmor vet jag inte, barnen frågar aldrig efter henne och ska jag vara självisk vill jag nog inte ha henne här oftare än så.. (Farfar är tyvärr död.)
Oj vad alla verkar träffas ofta!!! Det trodde jag inte var vanligt.
Svärföräldrarna bor relativt nära så vi träffas 2-3 ggr i månaden. Mina föräldrar bor långt bort så det blir kanske varannan månad men då ses vi under flera dagar.
Vi har nästan lika långt till både mormor och farmor. Men vi träffar mormor kanske 1 gång veckan ibland fler, farmor mer sällan...
Svärmor o svärfar kommer VARJE DAG!! (Missnöjd!!)
Mina föräldrar mellan 1-5gånger i mänaden, o de är ganska okej :)
Mina föräldrar träffar vi typ varje helg. Varannan kanske. Svärisarna mer sällan, pga de bor i gbg och vi i stockholm. I snitt kanske 1 gång per 2,5 månad. För sällan, tycker jag, men å andra sidan träffar vi dem intensivt när vi ses, vi bor hos dem så det blir morgon till kväll i tre dygn, mina träffar vi mest ett par timmar åt gången. Hade dock gärna sett att svärisarna flyttade hit, men det lär ju inte ske i detta liv :/
Dotterns farföräldrar är båda döda sedan många år. Hennes mormor bor 150 mil bort men vi träffas minst 4-5 gånger om året. Ett par gånger om året flyger vi dit, hon flyger till oss lika många gånger. Sedan dottern var 3 år flyger någon av oss föräldrar upp med henne till mormor och så stannar hon där själv med mormor i ca 14 dagar tills vi flyger upp och hämtar henne igen.
Hennes bonuspappas föräldrar bor i samma stad och de träffar vi ca en gång i månaden.
Min mamma träffar jag 1 eller ibland 2 ggr per år. Mina barn och barnbarn träffar henne väl ungefär lika ofta med den skillnaden att de stannar längre när de åker till henne. Barnbarnen brukar vara där en vecka, barnen över en helg och jag max över en natt.
Svärmor hälsade vi på 1 gång i månaden så länge hon levde, brukade passa på den veckan hon var inne på avlastningshemmet så vi inte behövde åka hem till henne.
Glömde: Barnen har inte hälsat på sin farmor på många år. De har liksom aldrig kunnat hantera hennes demens på ett bra sätt och har inte gärna besökt henne såvida inte någon av oss föräldrar varit med samtidigt. Set är alltid svårt att bli mamma/pappa till sina egna föräldrar och då är det säkert ännu svårare att bli det till sina mor-/farföräldrar
Bor nära och ses ett par gånger i veckan. Mormor hämtar på förskolan 1-2 gånger i veckan och ofta blir det någon fika, middag eller utflykt på helgen. Farfar kommer förbi varje helg och påtar lite i trädgården och tar en fika. På sommaren ses vi oftare om vi inte är bortresta. Vi åker även på semester tillsammans ibland.
Jag tycker det är trevligt och gillar att ha familjen nära. Den är inte så stor längre då min pappa samt mina mor- och farföräldrar nyligen gick bort. Min mans mamma och mor- och farföräldrar är döda sedan många år.