• Joelina

Nån som äter levaxin och känner av sänkningar?

Min läkare sänkte mitt levaxin från 225 till 200, och jag funkar inte. Varken psykiskt el
    fysiskt. Har försökt kontakta honom i dag, men inget svar.

• Svar på tråden Nån som äter levaxin och känner av sänkningar?
  • dessan59

Min erfarenhet är att inte minska! jag gjorde det, och det rubbade alla andra mediciner som jag äter mot depression.

Jag gick raskt tillbaka till min ordinarie styrka, och mådde genast bättre!!

För oss patienter är det förödande att minska eller höja Levaxin!

• Pusen

Min pojkvän har giftstruma och äter levaxin 175, han har tidigare blivit sänkt till 160, men utan att han fick någon psykisk reaktion. Han fick sedan gå upp igen pga av att det var för lågt med 160. 

Han har haft struma i 8 år nu och bytt tre gånger under den perioden.
    Han har mått väldigt dåligt framförallt under de första 2 åren och fick äta antidepresiva tabletter samtidigt.

Hoppas det löser sig,:)

• Joelina
    Pusen skrev 2014-03-05 20:18:05 följande:
    Min pojkvän har giftstruma och äter levaxin 175, han har tidigare blivit sänkt till 160, men utan att han fick någon psykisk reaktion. Han fick sedan gå upp igen pga av att det var för lågt med 160. 

Han har haft struma i 8 år nu och bytt tre gånger under den perioden.
    Han har mått väldigt dåligt framförallt under de första 2 åren och fick äta antidepresiva tabletter samtidigt.

Hoppas det löser sig,:)
    Då höjer jag direkt!! Då är det säkert de som påverkar mina ep-mediciner oxå! Har fått anfall.
  • Pusen

Man ska nog lyssna på sin läkare också, och det var läkaren som höjde han till 175 igen, utifrån blodprover som han tagit.
    Men det kan ju vara så, hur länge har du haft struma?

Han har också fått informationen att när man fått struma så är det väldigt stor chans att man blir just deprimerad och påverkad på det sättet.

Hans lillasyster fick också struma 3 år senare och har också varit deprimerad men dock lite mindre tid efter operationen än min pojkvän var.

Prata med din läkare att du känner såhär som kanske kan bero på sänkningen av ditt levaxin

Svar på tråden Nån som äter levaxin och känner av sänkningar?