• Anonym (Lättnad)

Fy f*n va skönt! Snart blir det bara vh!

Kaos med styvbarn. Jämt varit. Kaos på alla sätt. Ingen orkar mer. Jag, pappan, gemensamma barn. Snart blir det vh istället för vv. Sååååå enormt skönt! Det är ohållbart annars. Styvbarnet har aldrig velat vara här från början så jag slutade kämpa för att hen ska trivas för ett tag sen. Funkar ändå inte. Åh snart ser jag en ljus framtid där man slipper tassa på tå! Längtar!

• Svar på tråden Fy f*n va skönt! Snart blir det bara vh!
  • Anonym (Lättnad)

Fan va roliga ni är. Ni har verkligen noll fokus på det jag skriver. Ni är så självcentrerade kring er egen förutfattade åsikt att ni inte ens ser att jag erkänt att jag bluffar!? Satan så patetiskt och ännu en av anledningarna till testet. Komiskt.

• MajaVira
    Anonym (Lättnad) skrev 2014-03-08 20:41:38 följande:
    Fan va roliga ni är. Ni har verkligen noll fokus på det jag skriver. Ni är så självcentrerade kring er egen förutfattade åsikt att ni inte ens ser att jag erkänt att jag bluffar!? Satan så patetiskt och ännu en av anledningarna till testet. Komiskt.
    Jodå, jag läste men valde att ignorera ditt tidigare inlägg eftersom jag anser att du är patetisk och dessa blufftrådar är en förolämpning mot andra medlemmar som väljer att diskutera det ämne du startar en tråd om.
  • Anonym (sorgligt)
    Anonym (Hanne) skrev 2014-03-08 20:15:16 följande:
    Man vet aldrig!
    Här tillkommer det massor så rätt som det är kan det vara ett vuxet barn.

Men säg att barnet var 2 år när TS kom in i bilden och barnet inte var tryggt hos sin far då och hela tiden blivit sist vald då förstår jag om barnet känner sig åsidosatt och söker uppmärksamhet. Att man då tar till ett dåligt beteende eftersom inget annat fungerar när man inte syns är vanligt.
    Bra att många ifrågasätter för det är ett måste när ett barn verkar må så pass dåligt att man skadar andra och även när barnet inte ens gjort något utan de vuxna antar då har det gått för långt. Småsyskon kan skylla på ett barn som de vet att föräldrarna ALLTID skyller på också.
    Jag håller med.
  • Anonym (Lättnad)
    MajaVira skrev 2014-03-08 20:46:33 följande:
    Jodå, jag läste men valde att ignorera ditt tidigare inlägg eftersom jag anser att du är patetisk och dessa blufftrådar är en förolämpning mot andra medlemmar som väljer att diskutera det ämne du startar en tråd om.
    Fast det är ju precis vad det inte är. Det är ett bevis på att de som skriver här inte har alla i stallet.
  • Anonym (hen?)

Vem är det som är patetisk egentligen? Får du inte tillräckligt med uppmärksamhet i hemmet så du måste starta en diskussion på FL? Hmm, jaja. O du ifrågasatte varför jag skrev i din tråd. När jag försökte hjälpa så fick jag aldrig några svar på mina frågor o bara otrevlig ton tillbaka. Snacka om brist på sysselsättning.
  • Påven Johanna
    Anonym (Lättnad) skrev 2014-03-08 20:57:06 följande:
    Fast det är ju precis vad det inte är. Det är ett bevis på att de som skriver här inte har alla i stallet.
    Nåja. Det är uppenbarligen väldigt rymligt mellan öronen på dig också. 
  • Anonym (hen?)

Som du då.
  • MajaVira
    Men är det en överraskning att det finns alla möjliga tokar på FL? Det behöver man knappast starta en blufftråd för att ta reda på. Och i denna tråd har det funnits inlägg som både förstår situationen och de som väljer att tolka in andra saker. Det spelar ingen roll vad TS egentligen handlar om, bonusförälder eller biologisk förälder, det kommer ändå finnas de som väljer att driva sin åsikt in absurdum.
  • SupersurasunkSara
    Inte ens denna bonusmamma kan göra rätt

www.familjeliv.se/Forum-4-118/m72699316.html

Ok, det var en blufftråd. Men ämnet är intressant. Innan jag blev bonusmamma var jag också en av de som emellanåt sa: Du visste vad du gav dig in på. Men det vet man faktiskt inte alls. Man har ingen aning om vilka känslor som kan dyka upp inom en, en del skamfyllda (vem fan blir svartsjuk på ett litet barn?) andra totalt irrationella. Man vet inte alls hur mycket ansvar man förväntas ta alla ggr även om man talat om det innan, det kan ändras i ett slag, man vet inte alls vilka rättigheter man sen väl får, trots att man talat även om det innan.
  • Fånga dagen

Javisst det dräller av blufftrådar här på FL. De flesta brukar inte vara så svåra att identifiera, men man får ju inte ifrågasätta äktheten eller antyda att trådstartaren ljuger. I det här fallet tror jag att vi var många som tyckte att det  blev lite too much...

• Påven Johanna
    Fånga dagen skrev 2014-03-08 21:17:40 följande:
    Javisst det dräller av blufftrådar här på FL. De flesta brukar inte vara så svåra att identifiera, men man får ju inte ifrågasätta äktheten eller antyda att trådstartaren ljuger. I det här fallet tror jag att vi var många som tyckte att det  blev lite too much…
    Jo. Så var det.
  • Ess

Ämnet i sig är intressant, för det kan ju faktiskt bli slitningar mellan olika kullar. Dom ska föreställa "en" familj, fast dom har bara en förälder gemensamt och har helt olika förutsättningar, och helt olika släkt förhållanden bakom sig.

Det var också intressant att se hur olika människor ser på våld inom en familj/enhet, beroende på vem som utövar våldet.

Så tack för en intressant tråd!

• Wira

Fast hellre några hästar på vift än ingen som vill spendera tid med en på helgen... Du måste ju vara rätt ensam och sysslolös som har hela din fritidshobby på familjeliv? Inte den coolaste sidan om man nu ska vara sån, haha
  • Anonym (Hanna)

Att ifrågasätta betyder inte att TS problem är en bluff men man måste få ifrågasätta handlandet som personerna i familjen utgör.

TS barn VET mycket väl att skyller de ALLT på sitt storasyskon så får storasyskonet skulden utan att föräldrarna blinkar för storasyskonet HAR rollen som det svarta fåret. Även om storasyskonet gör mycket så betyder det inte att det barnet bär skulden i allt. Men ändå får barnet ALLTID bära hundhuvudet för allt som sker även om det kanske är småsyskonen som retats alt startat bråket. Småsyskonen VET om mammas syn på sitt styvbarn och kan utnyttja det det till fullo då mamma ALLTID står på deras sida. Dvs en ond cirkel där ett barn blir syndabocken och de andra blir offer i den vuxnes ögon.

Här kommer ett ifrågasättande. Hur pappan kan veta att barnet orsakade punka skulle jag gärna vilja veta. Hur gjorde barnet?

Och jag hoppas TS kan hålla sig ifrån personliga påhopp på folk i tråden. Det sänker TS trovärdighet som vuxen person och förälder. Kan man inte eller inte klarar av ifrågasättande från de som deltar i tråden kanske bristen just sitter i personen som skrivit tråden. Folk ifrågasätter just för att det låter verkligen konstigt att man i åtta års tid har försökt men inte lyckats och ju mer TS tillför så ser man en kvinna som ser sina barn som offer och skyddar dom mot sin mans första barn. Och detta fattar givetvis alla tre barnen i familjen och detta kan två barn utnyttja och ett barn blir alltid syndabocken oavsett vems fel det är men detta ser inte TS då hennes barn är offer. Barnet agerar bara utifrån den roll barnet har blivit tilldelad.

• Anonym (hen?)

Just vad jag menat o försökt förklara men ett ifrågande gick inte ts med på o några svar gavs inte. TACK Hanna för att du orkade förklara detta.

Anonym (Hanna) skrev 2014-03-08 22:03:11 följande:
    Att ifrågasätta betyder inte att TS problem är en bluff men man måste få ifrågasätta handlandet som personerna i familjen utgör.

TS barn VET mycket väl att skyller de ALLT på sitt storasyskon så får storasyskonet skulden utan att föräldrarna blinkar för storasyskonet HAR rollen som det svarta fåret. Även om storasyskonet gör mycket så betyder det inte att det barnet bär skulden i allt. Men ändå får barnet ALLTID bära hundhuvudet för allt som sker även om det kanske är småsyskonen som retats alt startat bråket. Småsyskonen VET om mammas syn på sitt styvbarn och kan utnyttja det det till fullo då mamma ALLTID står på deras sida. Dvs en ond cirkel där ett barn blir syndabocken och de andra blir offer i den vuxnes ögon.

Här kommer ett ifrågasättande. Hur pappan kan veta att barnet orsakade punka skulle jag gärna vilja veta. Hur gjorde barnet?

Och jag hoppas TS kan hålla sig ifrån personliga påhopp på folk i tråden. Det sänker TS trovärdighet som vuxen person och förälder. Kan man inte eller inte klarar av ifrågasättande från de som deltar i tråden kanske bristen just sitter i personen som skrivit tråden. Folk ifrågasätter just för att det låter verkligen konstigt att man i åtta års tid har försökt men inte lyckats och ju mer TS tillför så ser man en kvinna som ser sina barn som offer och skyddar dom mot sin mans första barn. Och detta fattar givetvis alla tre barnen i familjen och detta kan två barn utnyttja och ett barn blir alltid syndabocken oavsett vems fel det är men detta ser inte TS då hennes barn är offer. Barnet agerar bara utifrån den roll barnet har blivit tilldelad.

Svar på tråden Fy f*n va skönt! Snart blir det bara vh!