Blev mer eller mindre "skrapad" i gynstolen
Jag vill bara skriva av mig.
Jag gjorde en medicinsk abort för 2,5 veckor sedan och upptäckte häromdagen att det börjat lukta jätteilla om blodet som dessutom blivit rikligare. Ringde och skulle få en tid för undersökning eftersom de misstänkte en ev. infektion.
Fick träffa en nonchalant läkare som sa att det är ok att det luktar och tydligen normalt att blödningarna ökat avsevärt men han "gick med på" att göra en undersökning, vilket jag antog vara typ ett vaginalt ultraljud för att titta efter rester. Men han började med att köra in någonting för att titta in, samtidigt beordrade han sköterskan som också var med att ge honom verktyg efter verktyg, bakteriedödande medel och nåt mer och började peta efter de rester han hittat.
Jag som mår dåligt över aborten, jag är inte ledsen över att inte vara gravid, men att behöva gå igenom en abort är fruktansvärt jobbigt och det har tärt på mitt och sambons förhållande, han är ledsen och livet känns allmänt upp och ner och det är inte omöjligt att vi kommer gå skilda vägar, inte enbart över aborten utan av många olika, jag har ångest och mår dåligt.
Hursomhelst, "undersökningen" gjorde så jävla ont och jag bara spände mig och grät, grät och grät och han bara fortsatte dra och slita och trycka för att få ut resterna. Ingen av dem brydde sig om att jag grät eller befann mig typ en decimeter ovanför gynstolen samtidigt som jag kände hur blodet rann ut och klumpar och rester liksom ramlade ur mig.
Jag grät oavbrutet i flera timmar efteråt, kanske låter hårt men jag känner mig nästan våldtagen både pyskiskt och fysiskt, fick ingen bedövning, inget smärtstillande.
Blev hemskickat med mer "abortpiller" (cytotec), alvedon och 2 olika sorters antibiotika och fick även reda på att det finns lite rester kvar men att det nog ska lösa sig nu. Skrapning vill de helst inte göra...
Vet inte vart jag vill komma, ville bara skriva av mig.