Varför gör inte min sambo ett skit?
Hej allihop! Jag vill ha tips och råd och hjälp från någon i samma sitts som mig. Jag är mammaledig med vår 11mån. Eftersom min sambo jobbar så är det logiskt att jag städar och har vårt barn dagtid. Men sen hoppas man kanske på gemensamt ansvar när sambon kommer hem. Men jag tar hand om allt för att jag är mammaledig. Och det har gått så långt att jag är helt slut. Problemet är att min sambo beeter sig som om vi inte har barn. Plus att det är ett hotel. jag har tagit upp problemet med att jag kan börjar bli väldigt nedstämd och orkeslös. Men får ingen hjälp för det. Han sover och vilar när han vill. Och det blir jg som far runt och sköter med dittan och dattan. Jag ser en väldigt egoistisk sida hos min sambo som jag aldrig sett tidigare. Det funkar inte att va egoist när man fått barn. Jag kan inte lägga mig och vila eller sova eller sitta på toa och läsa ut böcker som min sambo. Speciellt inte när han inte sover eller ska träna.Jag har pratat med han om problemet men inget händer. Skulle jag sluta göra allt i hemmet så tycker jag synd om min son. Vad ska jag göra? Jag har tappat känslor och är ständigt irriterad. Inget händer. Inga initiativ till att vi ska hitta på nått kul eller skaffa första barnvakten. Inget inget. Hans liv är soffpotatis hela helgerna och tv spel. Och jag vill hitta på massa saker och vill komma ut. När vi har bestämt att ikväll ska vi kolla film så somnar han alltid och jag springer fram och tillbaka och nattar sonen.Så att planera en Myskväll finns inte längre. Hela mitt liv nu är 24/7 vår son, städning, kallt kaffe och en egoistisk och lat sambo. Ush jag känner mig så ouppskattad och förvirrad...