Gravid 7+3 men tom livmoder vid VUL
Hej,
Vi var hos vår läkare igår och gjorde ett VUL. Blev gravida efter första IVF försöket, så det är ganska säkert på i vilken vecka vi var gravida. 7+4 igår. Hon förväntade sig att se ett litet foster, men såg ingenting. Endast en liten liten prick, ingen uppklarning, ingen hinna, ingenting alls.
Jag har inte haft några smärtor, hade en liten blödning för ca 2 veckor sen, men har mått hur bra som helst utöver det. Ja, förutom den extrema tröttheten ..
När hon tog ut staven så började jag blöda, så hon en undersökning och sa att "ja, du får ett missfall som börjar nu" .. förstod att hon menade att livmodertappen hade öppnat sig, det måste ju varit så hon såg det.
Men, det konstiga är - jag har slutat blöda, helt och hållet och har fortfarande inte ont. En liten molande känsla bara, men absolut inte ont.
Är det någon mer som har upplevt detta? Jag ska se om det händer något idag, annars kontaktar jag dem i morgon för en till kontroll, kanske måste få tabletter för att sätta igång det ordentligt.
Vi vill så gärna, som alla andra som är här, ha ett litet knytt ... vi har fyra frysta små embryon, så vi har flera chanser kvar. Det känns bara overkligt att det inte blev något den här gången, iom att jag dels mått så bra utan några komplikationer och att jag fortfarande mår bra och inte blöder.
Det positiva i vår historia är ju att vi vet att det funkar, ägget fäste första gången och sannolikheten att nästa också fäster är i och med det ganska stor. Nu ska vi bara hitta det där lilla knyttet som är perfekt, så det kan få gro vidare utan problem. :)
Jag vet att det är vanligt med missfall, och att det ofta beror på att det var något fel på embryot ... men jag kan ändå inte låta bli att tänka om jag kunde ha gjort något annorlunda. Inte druckit en kopp kaffe om dagen (mer dricker jag inte), ätit nyttigare, druckit mer mjölk, motionerat mer .. ja, allt .. man kan bli galen över tankarna som cirkulerar.