Jag har inte läst alla inlägg men jag vill berätta min upplevelse av waldorfskolan i Kalmar!
Mina närmaste vänner har gått där sedan dagis, och då låg den skolan i Smedby en liten bit utanför Kalmar. När jag var liten var jag alltid med dem på studiedagar och när det var öppet hus och jag var sååå avundsjuk på att jag inte fick gå i någon waldorfskola (mamma och pappa gillade inte waldorfpedagogik). Jag älskade alla lärarna där och blev alltid bemött på ett sätt där lärarna SER mig, trots att jag var ett litet barn.
När jag gick på gymnasiet hoppade jag av min kommunala gymnasieskola och började om på waldorfskolan och det är det bästa jag gjort. I hela mitt liv hade jag längtat lite efter dedär lärarna jag tyckte verkade så sympatiska och bra. Och jisses vilket bra jobb de gjorde och fortfarande gör. Jag är fortfarande där ibland och hälsar på och kan inte säga annat än att jag aldrig träffat så helhjärtat engagerade lärare som de på den skolan. Och jag har träffat en hel del då jag själv går lärarutbildningen och snart är klar.
Jag vill också säga att alla mina vänner som gått waldorfskolan i Kalmar har fått högsta betyg av mina vänner, de går bra högskoleutbildningar bla till läkare, grafisk formgivare, sjuksköterska och socionom. En mycket bra skola med mycket bra nivå på utbildningen!