Rocket Mania skrev 2014-03-10 16:22:02 följande:
Du var just en trevlig prick.
Ja, jag har rätten på min sida. Gör något åt det om du lider så förtvivlat av det.
Alla ni som sitter här dag ut och dag in och gnäller er blå om hur fruktansvärt förnedrande det är att en ÅTTAÅRIG POJKE delat omklädningsrum med er i badhuset, vad gör ni åt saken? Annat än sitter här och grinar menar jag.
Eftersom det här handlar om barns säkerhet är det alltid viktigare än vad en liten fisförnäm kränkt unge tycker och tänker. Personalen på simhallen avråder pojkarna att få gå själva på herrarnas, och enligt er grinollar ska de pojkarna som inte har en hel radda pappor och manliga bekanta få gå på sina aktiviteter under de åren, hur tänkte ni då? Egocentriska piplisor!
Personligen har jag lagt mitt riktiga krut på att påverka situationen genom kontakt med simhallen och stadsdelsförvaltningen för att få igång en diskussion om hur miljön på simhallarna kan göras säkrare för de barn som hamnar mittemellan. Familjebås, föreningsomklädesrum, mer personal som cirkulerar osv. Dvs riktiga lösningar på ett riktigt problem. Inte som ni, sitta med kaffekoppen och semlan och gnälla på ett forum så smulorna ryker.
Ett 3:e könsneutralt omklädningsrum där alla är välkomna vore kanske något att driva? D v s ett som funkar precis som ett vanligt, men eftersom alla är välkomna där så gäller inte heller någon som helst åldersgräns. Då kan du som mamma byta om och duscha med din pojke så länge ni båda föredrar det framför att dela upp er.
De som har huvudbry lär inte använda ett sådan omklädningsrum då de med största sannolikhet väljer ett traditionellt uppdelat och så slipper man den sortens människor.