• Anonym (Orolig)

Hur hittar man barnmorska

Hej, jag är gravid och undrar hur man gör för att få en egen barnmorska? gravid i v7, är jätte orolig att beben inte är kvar i magen och därför skulle jag vilja gå och titta om bebisen är i magen.. Vilken nummer ringar man då? om man är under 18 år måste ens föräldrar veta om att man ska till barnmorska? SNÄLLA behöver verkligen svar på detta! :(..

• Svar på tråden Hur hittar man barnmorska
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Nej, dina föräldrar måste inte veta att du är gravid och att du ska till en barnmorska. Ska du behålla barnet ska du ringa till mödrahälsovården och boka tid för en inskrivning och hälsosamtal. Då kan det även vara bra om du berättar för dina föräldrar när du är redo då det kommer synas om några månader. Ska du göra abort eller om du tvekar vad du ska göra tycker jag att du ska boka tid till en barnmorska på ungdomsmottagningen. Man gör inte ultraljud av den anledningen men man kan göra ett gtest. Lycka till

• Anonym (Orolig)
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-03-07 11:29:06 följande:
    Hej! Nej, dina föräldrar måste inte veta att du är gravid och att du ska till en barnmorska. Ska du behålla barnet ska du ringa till mödrahälsovården och boka tid för en inskrivning och hälsosamtal. Då kan det även vara bra om du berättar för dina föräldrar när du är redo då det kommer synas om några månader. Ska du göra abort eller om du tvekar vad du ska göra tycker jag att du ska boka tid till en barnmorska på ungdomsmottagningen. Man gör inte ultraljud av den anledningen men man kan göra ett gtest. Lycka till
    Okej tack så mycket! jag har redan gjort 5 tester och alla visar positvt. på testet stod det att jag är i vecka 2-3 vilken vecka är man i då? :)
Svar på tråden Hur hittar man barnmorska