• Saandriiie

Vill inte sluta med bröstet

Hej! Min son är 9månader och vill inte sluta med bröstet han använder mig enbart som napp och blir helt vansinnig om han inte får som han vill. Han skriker och slänger med överkroppen åt alla håll och kanter, och han har vaknat flera ggr om natten sedan han föddes för att han vill ha bröstet och börjar gråta om han inte får det. Han äter vanlig mat och gröt och det går jättebra! Han äter också ganska bra ur flaskan men ibland vill han inte ha den för han vill ha bröstet. Vad ska vi göra? 
    Mvh Sandra

• Svar på tråden Vill inte sluta med bröstet
  • Saandriiie

Hej! Ja de vill jag göra, börjar tycka att det är dax nu iochmed att jag har börjat jobba kvällar och att det ska bli lättare för pojkvännen att lägga våran son på kvällarna så hade det vart skönt och kunna veta att det går bra utan att han måste ha bröstet. 

• Aleksandra Barnmorska

Hej! Bvc sköterskan brukar ge bäst råd så jag råder dig att fråga även henne. Mitt råd är att stå på dig och inte ge bröstet, låt pappa ta nattningen och natten. Du kanske kan gå ut på en promenad under tiden. Du kanske kan sova borta en/två nätter. Det viktiga är att du inte ger efter. Lycka till

• Saandriiie

Tack så mycket!
    Men han blir helt hysterisk och skriker och slänger sig åt alla håll och kanter när man bär honom, är det normalt? kan de vara farligt för honom? med skrikandet.. Vi ska prova nu i helgen och lämna han till sin farmor och farfar och låta dom ta natten med han, så får vi se om det kanske kan gå. Hoppas verkligen, för han har även börjat bita mig i brösten så det gör jätte ont. 
    Mvh Sandra

Svar på tråden Vill inte sluta med bröstet