• inori

Tips på bröllopspresent för en som går på soc...

Har blivit bjuden på min pappas bröllop och jag som är allmänt skitkass på att komma på presenter till folk känner extra press över detta. Vad tusan ska jag hitta på, känns som det ska vara så fint/specielt eftersom det är en bröllopspresent. Jag går på Soc och har dessutom flera födelsedagar att gå på den närmsta tiden, och är i behov av vår/sommar-kläder till mig själv så detta blir tufft, tips mottages gärna!

• Svar på tråden Tips på bröllopspresent för en som går på soc...
  • Meebo

Har du kollat på typ Myrorna?
    Jag hittade världens finaste glas skål till min mormors 75 års dag där och den kostade mig bara 39kr.
    Den såg helt ny och oanvänd ut och hon älskade den!
    Den står stolt som centerpiece på hennes matsalsbord i vardagsrummet Skrattande

• Fosse

Haha, jag trodde presenten skulle vara TILL någon som gick på soc...!

Jag antar att din pappa känner till din situation och har förståelse för att du inte har råd med en present?
    Måste du ge något?

Om ja, hur mycket kan du undvara? Blir lättare att hitta på lite tips om vi vet inom vilken priskategori!

• inori
    Meebo skrev 2014-03-07 17:09:56 följande:
    Har du kollat på typ Myrorna?
    Jag hittade världens finaste glas skål till min mormors 75 års dag där och den kostade mig bara 39kr.
    Den såg helt ny och oanvänd ut och hon älskade den!
    Den står stolt som centerpiece på hennes matsalsbord i vardagsrummet Skrattande
    Jag har inte Myrorna i min stad. Vi har Röda Korset... går aldrig i sådana affärer, känns som det är mycket gammalt där. Alltså grejer i gammal stil så att man ser att det inte är nytt menar jag.
    Men det var ju ett skitbra fynd du gjorde^^
  • La Lola

Ja gå på loppis! Där kan du ju göra underbara fynd som blir mer personliga än att bara knalla in i en butik o köpa nåt!

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • inori
    Fosse skrev 2014-03-07 17:12:49 följande:
    Haha, jag trodde presenten skulle vara TILL någon som gick på soc...!

Jag antar att din pappa känner till din situation och har förståelse för att du inte har råd med en present?
    Måste du ge något?

Om ja, hur mycket kan du undvara? Blir lättare att hitta på lite tips om vi vet inom vilken priskategori!

Ja nu såg jag att det var lätt att missuppfatta hehe!

Jadå han känner till min situation, men något vill jag ju ge. Känns dumt och snålt annars. Och så ska man ju ha något fint på sig också, gah!

Ja pris har jag inte riktigt tänkt på än, kanske högst 250 eller nåt för att inte vara för snål..

• Nellys mamma

Du kan göra något personligt istället. Till mina föräldrars årsdag köpte vi en bok med bara vita blad. Vi satte in bilder från vår barndom, utdrag från våra dagböcker och skrev ner minnen som vi hade. Något sådant kan bli billigt men ändå så värdefullt.

Du kan ju skriva upp vad du gillar hos honom och henne, någon önskan inför framtiden, bilder på dem och kanske er. Något din pappa lärt dig om kärlek, recept på kärleksmums mm.

• Knäcken

Köp en flaska vin som blir bättre med åren, som de tex kan ha när de firar sin 10e bröllopsdag eller liknande! Å skriv med vad tanken är med det, så det inte känns så "simpelt".

• Selfish Geene

Håller med ovanstående, du får ett riktigt fint vin för 250:-. Amarone är en personlig favorit, alla är supergoda!

(Men vin i flaska blir INTE bättre med åren, rätt förvarad kan den sparas flera år utan att försämras men det förbättras inte av lagring)

• inori

Detdär om något personligt lät ju fint, men jag har inga kort för man har ju digitalkamera idag och jag är verkligen inte bra på att skriva smöriga grejer.

Nä jag vill köpa något :) Helst inte från loppis, det ska inte se gammalt ut. Och gärna billigare än 250 kr egentligen eftersom alla ska fylla år nu också. Men aja, jag får leta på internet och de affärer vi har i min lilla stad. Jag har köpt ett kort iaf, det är ju en början åtminstone...

Det finns ju en liten presentaffär här, duger typ några änglar eller något de kan tänkas ha där? Kom dock på att ingen av dom kanske gillar änglar... de gillar motorcyklar och döskallar hmmm... så svårt det ska vara detta med presenter!

• La Lola
    inori skrev 2014-03-07 21:43:41 följande:
    Detdär om något personligt lät ju fint, men jag har inga kort för man har ju digitalkamera idag och jag är verkligen inte bra på att skriva smöriga grejer.

Nä jag vill köpa något :) Helst inte från loppis, det ska inte se gammalt ut. Och gärna billigare än 250 kr egentligen eftersom alla ska fylla år nu också. Men aja, jag får leta på internet och de affärer vi har i min lilla stad. Jag har köpt ett kort iaf, det är ju en början åtminstone...

Det finns ju en liten presentaffär här, duger typ några änglar eller något de kan tänkas ha där? Kom dock på att ingen av dom kanske gillar änglar... de gillar motorcyklar och döskallar hmmm... så svårt det ska vara detta med presenter!
    Inte se gammalt ut? Alltså, allt på en loppis är inte 100 år o slitet....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • inori
    La Lola skrev 2014-03-08 15:03:29 följande:
    Inte se gammalt ut? Alltså, allt på en loppis är inte 100 år o slitet....
    Nej det vet jag! Går så sällan på loppis men när jag var på Röda korset senast så skrek det typ jag vet inte 70-80-90-tal.
  • MammaMia93

Har dem barn/husdjur? Äger dem sin bostad? Ge dem ett presentkort på en tjänst (eller fler) Har de tex småbarn kan du erbjuda barnvakt en kväll så att de får tid ensamma.

• inori
    MammaMia93 skrev 2014-03-08 15:22:31 följande:
    Har dem barn/husdjur? Äger dem sin bostad? Ge dem ett presentkort på en tjänst (eller fler) Har de tex småbarn kan du erbjuda barnvakt en kväll så att de får tid ensamma.
    Ja två av mina bröder men dom märks inte, sitter bara vid datan. Och dom är där varannan vecka och varannan hos deras biologiska mamma. Så dom har hela veckor för sig själva.
    Vad för typ av tjänster menar du? Nej de äger inte bostaden.
    Djur, ja en gammal katt de vill bli av med. Hade tagit över honom om jag inte gått på Soc...
  • MammaMia93
    inori skrev 2014-03-08 15:29:46 följande:
    Ja två av mina bröder men dom märks inte, sitter bara vid datan. Och dom är där varannan vecka och varannan hos deras biologiska mamma. Så dom har hela veckor för sig själva.
    Vad för typ av tjänster menar du? Nej de äger inte bostaden.
    Djur, ja en gammal katt de vill bli av med. Hade tagit över honom om jag inte gått på Soc...
    Med tjänster menade jag (tex):

Barnvakt
    Hund/kattvakt (ifall de vill på semester)
    Hundpromenader
    Klippa gräs

och dylikt
  • inori
    MammaMia93 skrev 2014-03-08 15:43:03 följande:
    Med tjänster menade jag (tex):

Barnvakt
    Hund/kattvakt (ifall de vill på semester)
    Hundpromenader
    Klippa gräs

och dylikt
    A okej, inte dåligt förslag men det passar nog inte. Dom har varken gräsmatta eller hund. Kattvakt kan jag ju vara men känns inte mycket att komma med, han går jämt ute och kommer bara hem för att äta ändå.
  • MammaMia93
    inori skrev 2014-03-08 16:18:06 följande:
    A okej, inte dåligt förslag men det passar nog inte. Dom har varken gräsmatta eller hund. Kattvakt kan jag ju vara men känns inte mycket att komma med, han går jämt ute och kommer bara hem för att äta ändå.
    Nej, det hade ju funkat bättre om de bodde i villa, hade hund eller småbarn.

Bjud dem på middag hemma hos dig någon gång?
  • Madraykin

Du kan ju låta göra en canvastavla av något fint foto som finns på dem, eller någon annan typ av fotoprodukt - finns ju en uppsjö av butiker på nätet kring detta. 

Svar på tråden Tips på bröllopspresent för en som går på soc...