• underbaraSt

Hjälp mig med ett vackert och mjukt flicknamn!

Jag letar efter ett vackert och mjukt flicknamn som inte är allt för vanligt men inte heller konstigt. Snälla hjälp mig, jag har letat i namntrådar men jag hittar inget jag verkligen känner för. Jag vet, jag är kräsen :P

• Svar på tråden Hjälp mig med ett vackert och mjukt flicknamn!
  • Nitor
    underbaraSt skrev 2014-03-09 22:36:26 följande:
    Haha coolt :D 
    Elinore heter gudmor så det blir det inte. Jag kopplar dessutom namn till personer och jag jobbar med barn så det är svårt att hitta nåt som inte är upptaget. Självklart kommer inte mitt barn vara helt ensamma i världen med sina namn, det förstår jag, men det skulle vara skönt att ha ett som inte är någon man känner allt för väl. Olivia tex, det känner jag ingen som heter och jag älskar namnet :)
    Jag har en granne som heter Olivia  Solig
  • muckel
    Nitor skrev 2014-03-09 22:37:43 följande:
    Jag har en granne som heter Olivia  

Japp, det namnet är upptaget
  • Augusti82

TS, av alla namn som har radats upp här är det något du har fallit för?:) Lite nyfiken? Något som ni börjat tänka på?
    Min farmor heter Elinde vilket jag tycker klingar väldigt mjukt o fint :)

• underbaraSt
    Augusti82 skrev 2014-03-09 22:42:16 följande:
    TS, av alla namn som har radats upp här är det något du har fallit för?:) Lite nyfiken? Något som ni börjat tänka på?
    Min farmor heter Elinde vilket jag tycker klingar väldigt mjukt o fint :)
    Nja, några tyckte jag mer om. Malva är fint, Ofelia och Aurora också. Jag har läst upp många av namnen för killen men han är nog mer kräsen än vad jag är :P Sen gillar jag Tuva, även om det är lite hårdare. 
    Jag har många vänner som fått barn och jobbar, som tidigare skrivet, med barn så många namn går inte att ta och flera av dem har kommit upp i tråden. Men det kan förstås ingen veta. :P Jag gillar flicknamn som slutar på A har jag märkt :)
  • jojjolidingö

Vad sägs om Leah eller Eyra (uttalas Ejra)- dessa namn har jag personligen svårt att själv välja mellan ;)

• Augusti82
    underbaraSt skrev 2014-03-09 22:52:07 följande:
    Nja, några tyckte jag mer om. Malva är fint, Ofelia och Aurora också. Jag har läst upp många av namnen för killen men han är nog mer kräsen än vad jag är :P Sen gillar jag Tuva, även om det är lite hårdare. 
    Jag har många vänner som fått barn och jobbar, som tidigare skrivet, med barn så många namn går inte att ta och flera av dem har kommit upp i tråden. Men det kan förstås ingen veta. :P Jag gillar flicknamn som slutar på A har jag märkt :)
    En vridning på tuva som gör det lite mjukare är Tuvalie. eller tuva-li om man hellre vill ha det så. Jag tycker det är så vackert!!!
  • Scratt

Adelina heter en av mina töser, i andranamn.
    Det är ett av mina favoritnamn

• Lindsey Egot the only one

Junia, Junis,

• husbyggemama

Vet inte om det är så mjuka namn men slänger in några ovanliga namn i släkten. Verna, Justina, Axelina. Vår dotter heter Fiona, det är naturligtvis jättefint

• Mickan76

Clara, Saga, Vega, Linnea, Alva. Inte så ovanliga direkt, men vackra och mjuka och slutar på a ;)

• Leonie88

Kanske upprepningar: Celia, Corinne, Ellinea, Celicia, Leona, Felice, Lana, Lumi, Juno, Noelia, Noelle, Lovelia.

Svar på tråden Hjälp mig med ett vackert och mjukt flicknamn!