"Hårkvalitét" hos barn - en gång tunt, alltid tunt?
Om en 1,5-2-årings hår är väldigt tunt, mjukt och känsligt för slitage, kommer det då alltid vara det? Eller finns det fortfarande möjlighet att hårkvalitéeten förändras?
/nollkoll
Om en 1,5-2-årings hår är väldigt tunt, mjukt och känsligt för slitage, kommer det då alltid vara det? Eller finns det fortfarande möjlighet att hårkvalitéeten förändras?
/nollkoll
Ja det kan ändras. Min äldsta dotter hade tunt hår som liten men nu som snart 7åring har hon bäst hårkvalité i hela familjen. : ). Hennes syssling fick inget hår försent vid ca 4år. Innan dess hade hon som en "tuppkam" mitt på huvudet och ingenting på sidorna. Idag är hon också 7år och har SÅÅ mycket hår ungen.
Jag var kal som ett bowlingklot i den åldern men har idag väldigt långt och tjockt hår
Min tjej hade tunt nästan osynligt hår tills hon blev tre ungefär.
Nu är hon 13 och har fortfarande väldigt tunna hårstrån men mängder av dom i stället.
Hon har helt klart det finaste håret i familjen. Glansigt, mjukt och reklamböljande.
När jag var två hade jag ännu inget hår, och när det väl kom var det väldigt tunt. Nu har jag bäst hårkvalitet i familjen :)
Min lillebror var i stort sett skallig fram till tre års ålder. Idag har han absolut bäst hår av oss alla syskon! :)
Jag hade jättetunt hår som barn, och det växte långsamt. Jag hade kort hår tills jag var i fyraårsåldern, men sedan satte det fart. Idag har jag tunna hårstrån, men många, så det är tjockt. Har självfall/lätt lockigt och är väldigt nöjd med mitt hår idag. Jag färgar/bleker och har gjort hela mitt vuxna liv och det är bra kvalitet... Det enda som är lite jobbigt är att det lätt blir trassligt., om jag glömmer sätta upp håret och går ut i blåst ser jag inte klok ut sen.
Dottern verkar hittills brås på mig. Hon är snart tre och har inte särskilt mycket hår, men väldigt fint med lite lockar. Min make är från Asien och har en helt annan hårkvalitet (asiater har ju generellt tjockare hårstrån) så vi får väl se, kanske får hon tjockare hår sedan.