• bippan01

Vad är egentligen Ekologiskt? Brukar ni köpa det?

Hejsan. Mitt namn är Britta och jag studerar Mediedesign på Luleå Tekniska Universitet.
    Jag håller på med ett projekt där jag undersöker Ekologisk mat och hur många det är som köper Ekologiskt!

Jag behöver lite hjälp då jag har väldigt svårt att komma i kontakt med föräldrar. Då det är det jag undersöker, om föräldrar tänker på att köpa ekologiska livsmedel, Ja eller nej.. varför köper ni det och varför inte?   Skulle verkligen vara jätte snällt om ni kunde hjälpa mig och svara på några enkla och snabba frågor, går bara på någon sekund! 

Ni är helt anonyma under denna enkätundersökning!  

För att komma till enkätundersökningen så tryck på länken nedan.. 

docs.google.com/forms/d/1UuLD8sZZCZ6WqyxxkXxP...

Tack på förhand! 

Med vänliga hälsingar
    Britta 

• Svar på tråden Vad är egentligen Ekologiskt? Brukar ni köpa det?
  • sommar2001

Surfar mobilt och ser inte ens någon länk.

Men ja vi köper så mycket som möjligt ekologiskt eller lokalproducerat. Köp ett ekologiskt äpple och ett vanligt, dela det och låt det ligga några dagar så förstår de flesta varför.. Eller smaka en ekologisk morot och jämför med en vanlig.
    Huvudanledningen är att ge barnen en bra start men miljö har också betydelse. Ekonomiskt blir det faktiskt inte så dyrt som många tror eller så har butiken där vi handlar mycket bättre pris jämfört med andra.
    Rätt roligt att se hur andramänniskor av vana tar den vanliga broccolin för 12kr när den ekologiska kostar 7kr. Vi köper efter säsong och kampanj så gott det går men avstår ej om det är ord pris.

Svar på tråden Vad är egentligen Ekologiskt? Brukar ni köpa det?