• Anonym (nenne)

Vilken inredningsstil tycker du är hemsk?

Smaken är ju som sagt som baken. Det är bajs i mitten. 

Beskriv dina inredningsmardrömmar. 

Jag kan börja. 

American psycho stilen går verkligen inte hem hos mig. Tomt, sterilt, glas, kromad metall och svart läder. brrrr inte bra alls. 

Shabby chic. Alldeles för vitt och puttinuttigt och jag hatar väggord för att inte tala om målade små pittinutt ord på möbler och textilier. Sen dessa bokstäver i trä? som bildar ord som kärlek och love. 

Sen en stil som nog inte har något namn men som ofta innehåller drömfångare, ljushållare i form av delfiner, drakar, dödskallar eller älvor och sängkläder med kinesiska tecken och fejkade samurajsvärd på väggen.

• Svar på tråden Vilken inredningsstil tycker du är hemsk?
  • Pluttbebiis

Allt som kommer från ikea är otroligt fult. Blir så trött på den stilen! Allt ser likadant ut, dvs stilen. Och framförallt tycker jag deras produkter ser barnsliga ut. Kvalitén densamma-dålig.

• SupersurasunkSara
    Anonym (Nej!) skrev 2014-03-13 11:16:26 följande:

En höna med kycklingar, nja...men resten var fint.

Jag la även bilden i den andra tråden, för sånt man tycker om och där skrev jag som du, minus hönan och kycklingarna Även mindre bukett för min del.
  • SHAKAWKAW

Jag verkligen avskyr shabby chic. Speciellt när en massa "djupa" ordspråk på latin ska smällas upp lite här och där, typ carpe diem. Kräks

• Voluptuous Shalimar
    SHAKAWKAW skrev 2014-03-13 14:04:16 följande:
    Jag verkligen avskyr shabby chic. Speciellt när en massa "djupa" ordspråk på latin ska smällas upp lite här och där, typ carpe diem. Kräks
    Men det hör väl ändå inte till shabby chic - egentligen?
  • SHAKAWKAW
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-03-13 15:23:24 följande:
    Men det hör väl ändå inte till shabby chic - egentligen?
    Nej, det gör det inte, så vitt jag vet. Jag tycker bara kombinationen blir extra ful. Men det framgick nog inte i mitt inlägg att jag menade så.
  • Baby Firefly

Jag har precis upptäckt ett nytt hatobjekt. Alla dessa möbler byggda av lastpallar. Fy fan va fult.  

• Anonym (Greta)

Shabby shick stilen får mig att rysa! Alla dessa vägg texter typ "carpe diem" sov gott" eller prins/prinsessa (ovanför barnsängen) BLÄ!!

Pråligt med guld och "nyrik" italiensk stil är hemskt!!

Trött inredning från IKEA, plastblommor, new york motiv eller andra affischer från IKEA...

• Anonym (Eklektisk)

Min stil är eklektisk. Blandad med sådant jag själv gillar. En del shabby, en del grande americano, en del 50-tal.

• Anonym (police)
    BeanBag skrev 2015-05-05 10:53:13 följande:

Gillar den här stilen och har haft en liknande stil sedan jag fick inreda mitt nya rum själv i tioårsåldern i början av nittiotalet i.instagram.com/maritorrebo/

mycket fint där.
  • Voluptuous Shalimar
    Pluttbebiis skrev 2014-03-13 11:16:54 följande:
    Allt som kommer från ikea är otroligt fult. Blir så trött på den stilen! Allt ser likadant ut, dvs stilen. Och framförallt tycker jag deras produkter ser barnsliga ut. Kvalitén densamma-dålig.
    Gammal tråd och gammal kommentar men jag svarar: IKEA har ju så SJUKT mycket och så SJUKT många olika stilar att det lär vara i princip omöjligt att hata "IKEA-stilen" eftersom man då lär hata mer eller mindre varenda intredningsstil som finns... Lite som H&M, man kan ju inte hata "H&M-stilen" eftersom de ju även har basplagg typ vita BHar och vanliga enkla t-shirts och tusen andra saker, allt från sportmode till jeans och festkläder. 
Svar på tråden Vilken inredningsstil tycker du är hemsk?