• Mellanmjölkens land

3årskalas

Tanken var att vi skulle bjuda de av våra vänner som har barn när dottern fyller 3 men sen räknade vi efter hur många det blev (ca 25 pers) och kom fram till att det var för många. Istället tänkte vi bjuda några jämnåriga barn och deras föräldrar.

Grannbarnen (drygt 2 respektive 4,5 år), barnet till en av våra kompisar (drygt 3år) och 1-2 dagiskompisar (ca 3år).

Det här blir vårt första kompiskalas och jag har ingen koll på vad som funkar bäst. Jag funderar på 11-13 (är det för länge?) och att vi grillar korv med bröd (hamburgare till föräldrarna?). Presentöppning och fiskdamm men utöver det ingen styrd lek..

Inbjudan kommer gälla barnen + minst en förälder för vi tycker att de är för små för att gå själva.

• Svar på tråden 3årskalas
  • elyse

Två timmar låter väldigt lagom! Om jag vore du så skulle jag ställa i ordning leksaker/spel som bjuder in till lek, även om leken i sig inte är uppstyrd. 

• Mellanmjölkens land

Måste man ha godis i påsen?

Jag tänkte:
    En frukt
    En liten förpackning russin
    1-2 ballonger
    ev nån annan billig småsak, t ex klistermärken

Nackdelen med grillning är att det nästan förutsätter bra väder vilket är långt från garanterat i början på april

• elyse

Näe, det tycker jag inte. Om ni vill bjuda på något mer så skulle jag kunna tänka mig att barnen får varsin isglass efter maten. 

• Mellanmjölkens land
    elyse skrev 2014-03-10 23:07:52 följande:
    Näe, det tycker jag inte. Om ni vill bjuda på något mer så skulle jag kunna tänka mig att barnen får varsin isglass efter maten. 
    Dottern älskar vaniljglass (den enda smaken hon testat) så efter maten blir det lite sånt. 
Svar på tråden 3årskalas