• Tussans

HUR för jag över bilder från iphone till dator?

Jag kanske är trög, men jag fattar verkligen inte hur fan man får över bilderna från Iphonen till datorn. Förut har det aldrig varit några problem, men allting ser annorlunda ut nu. Var ett bra tag sen jag gjorde detta, telefonen är full av bilder så jag behöver få över dom till datorn innan hela iphonen kraschar.
    Förr kunde jag alltid gå in under datorn och klicka mig in på den enheten (?) där telefonen var kopplad och komma åt alla bilder i en mapp, plätt lätt.
    Nu går inte det, hittar endast min iphone via itunes och där verkar det inte gå att komma åt bilderna?

HJÄLP mottages tacksamt.. har försökt googla men jag fattar ingenting...

• Svar på tråden HUR för jag över bilder från iphone till dator?
  • Flisan79

Låter skumt. När jag kopplar in min iPhone kommer det upp en liten ruta med bl.a. alternativet "öppna mapp och utforska". Där kommer man in till bilderna. Alternativt att man gör som du brukade göra.

Låter som att något är fel. Finns inte ens telen med inne på "min dator"?
    Konstigt isf att datorn inte regestrerar att telen är kopplad men att iTunes gör det.

• Tussans

Precis så var det för mig förut, men nu funkar det inte alls.. itunes hittar min telefon direkt...

• Flisan79

Har du någon annan dator du kan prova eller har du provat starta om din dator?

• Tussans

Det funkar inte även om jag startar om.. Men tack för tipset om annan dator, hade jag inte ens tänkt på.. Glad
    Har ingen annan dator men ska över till mamma sen så jag får prova där!

• Flisan79

Ja, för bilder behöver du ju inte iTunes till så det går ju på vilken dator som helst.
    Prova även med en annan sladd. Fungerar det inte hos mamma heller så vete sjutton. Kanske problemet är i själva telen då?

• LGE

Hur för jag över bilder från iphone till dator ? Tacksam för hjälp

Svar på tråden HUR för jag över bilder från iphone till dator?