• MammaIna88

Vilken barnvagn har du?

Vilken barnvagn har ni som har barn under två år? Är ni nöjda?

• Svar på tråden Vilken barnvagn har du?
  • Lindsey Egot the only one

Jag hade en brio sing och har varit super nöjd. Min dotter fick en brio smile och den verkar vara ännu bättre

• Nystjärna

Vi har en emmaljuna duo edge med duo s chassi och vi bara älskar den. Den är kanon bra,lätt körd och ändå bra plats i liggdelen och sittdelen är kanon. Bra med duo s chassi som har svängbara hjul fram men inte de där supersmå hjulen,bra när man har hund och skall gå ut med och en lätt styrd vagn,sen även bra att de går och låsa de. :) Finns massa roliga färger och välja bland också :)

• RosaGrisen

Vi har en emmaljunga city cross och är supernöjda! Tycker storleken på den är precis lagom. Lättkörd och väger inte så mycket. Smidig att packa in i bilen och ta med på bussen

• kaffeamanda

Har ingen aning om märke eller modell. Fick en gratis sittvagn som varit "extravagn" på dagis av en bekants dotter. Fick en annan som går att fälla ihop så att den blir platt av en annan bekant. Liggvagnen har jag gett bort, den köpte jag till mitt första barn för 500 kr för 8 år sedan.

• scaras

Hade Emmaljunga smart i början.. stor som fan men bra (haft den att sova i läänge) och sen Brio spin och gammal skruttig race (för vintern) så fort hon vart stor nog att sitta stabilt i sån vagn.

• hannis

Har 3 st:

Brio happy - supernöjd
    Babytravel Dublin - ok men vill ha högre ryggstöd och bättre sittläge.
    Babyjogger city mini - Älskar den!!!

• amiofo

Acta graco, kan ta bort liggdelen och fästa babyskyddet.stora bra hjul.

• Adirf

Bugaboo Cameleon till första, sen kom lillasyster 15 månader senare så då blev det en Bugaboo Donkey

- Nöjd med båda =)

• MammaIna88

Har köpt en emmaljunga super viking för efter att ha haft bugaboo vill jag aldrig mer se små framhjul medan vikingen har stora svängbara framhjul och är enligt mig snyggare än buggan. Har haft brio go innan med och även den är grym! O snygg

• kaffetunnan

Har bugaboo donkey twin. Vagn med barn och väska väger väl runt 40kg nu, märks inte då den är väldigt lättkörd. Älskar att det är svängframhjul. Däremot var jag tvungen att gå till cykelaffären för att de skulle hjälpa mig pumpa däcken. Jag klarade inte av det med mina handleder (karpaltjafset är kvar + ont i alla leder) och knän, han i butiken fick krångla en del med men han fixade allt tillslut.

Det jag inte gillar är att den är så fjantigt ostabil. En vagn till det priset borde vara stabil och sitsarna borde vara fasta inte att man kan gunga dem när de är fast.

Svårt att lägga saker i korgen inunder när liggdelarna är på. Fått ta bort ena liggdelen för att kunna lägga saker inunder. Inte så roligt.

• levainuet

Hade en Emmaljunga Nitro, men sålde den i förrgår eftersom vi snart ska köpa en syskonvagn och 
    vi nästan bara använder oss utav våran Babyjogger City Mini (med 4-hjul)  har även en resesulky Chicco Liteway. Jag gillar våra vagnar.

Men helst skulle jag vilja ha tag i en likadan sittvagn som jag hade till min äldre grabb, en emmaljunga sittvagn från 2001, den var bara framåtvänd men hur smidig som helst. Den vagnen bara älskade jag. Tyget var grått med svarta detaljer. Innertyget vitt med svagt gråa ringar/ovaler. Har för mig att chassit var grått oxå.

• Lillfixa

Babytravel Amsterdam! Mycket nöjd då den är lättkörd i affärer och in och ut ur liten hiss, men synd att sittdelen bara är framåtvänd!

• MionminMion

Bugaboo Buffalo och är tokförälskad! Vill man ha en sulky men ändå mer vagn än en paraplysulky rekommenderar jag Bugaboo bee+

• Apotheosis

Bugaboo Cameleon 3.

Jag är jättenöjd med den. Jag har tidigare även testat Bugaboo Cameleon, Bugaboo Gecko, Babytravel Amsterdam och några sulkys.

Jag är jättenöjd med alla Bugaboo-vagnar jag haft. De är smidiga, lättkörda... Jag har ingenting negativt att säga om dem. Geckon var nog min favorit. Den bara glider fram. Jag bytte till Cameleon för att kunna använda Bugaboo Tray. Sedan har jag uppgraderat till Cameleon 3. Jag älskar det vändbara handtaget, de smidiga hjulen, hur lätt det är att fälla/vända styret/ta av hjulen/bromsa osv. Det är inte massa onödiga grejer som kräver massa extra pill och jobb. Enda nackdelen är att man måste ta av sittdelen när man fäller ihop den, och typ att den inte laddar min mobiltelefon... haha... Jag rekommenderar verkligen Bugaboo!

Babytraveln var jag INTE nöjd med. Liggdelen var för liten så redan vid 5 månaders ålder skulle han bli tvungen att sitta och man kunde inte vända sitsen på den dessutom har den inte ergonomisk sits utan bara ett tyg som hänger och att justera ryggstödet var sjukt krångligt med remmar och grejer, inte alls lika smidigt som på bugaboo, Framför allt så var vagnen SJUKT BRED (gick inte genom dörröppningen till sovrummet och fick inte plats i hissarna på stan och jag hade vänner med syskonvagnar som var smidigare), och vagnen tog upp hela bagageutrymmet på bilen. Dessutom fanns det INGEN fjädring i den så det kändes som att barnet skulle få hjärnskakning och dö när man promenerade på typ grusig asfalt. Hjulen tog sig fram rätt bra i snö, men det var också enda fördelen med vagnen.

Svar på tråden Vilken barnvagn har du?