vad för barn matstol
vad för barnstol ska man ha sen när det är dagx att sitta med vid matbordet?? vad är den bästa barnstolen =)
ni som har barn sen tidigare vad har ni till era barn?
vad för barnstol ska man ha sen när det är dagx att sitta med vid matbordet?? vad är den bästa barnstolen =)
ni som har barn sen tidigare vad har ni till era barn?
Jag älskar vår hokuspokus, Goggla på den!
Vi har IKEAs Antilop. Sonen har suttit väldigt bra i den. Brickan som hör till tycker jag är väldigt praktisk. Stolen är också ganska smidig att ta med sig, om det skulle behövas. Och så är den billig! Den största nackdelen är väl att den inte är direkt snygg... Sen kan den ju inte användas lika länge som tex en TrippTrapp, men med tanke på priset tycker jag att det känns ok!
Jag gillar ikeas antilop m3d eget bord. Speciellt i början, sen kan en tripp trapp trull kanske vara roligare och den kan man ta bort bygeln på och använda länge. Det som är bra med ikeas är att den är så lätt att ta av benen på och ta med sig om man ska bort.
Gillade inte hokuspokus, för mycket ställen där maten kunde fastna. Stor och klumpig.
Vi hade en IKEA antilop, så smidig att göra ren.. In i duschen, skrubba och sen fick den torka. Även smidig att ta med.
Ikeas är bra i början. Eller ja, den är sjukt smidig att rengöra. Vi har kört den i diskmaskinen ibland. Använt den som duschstol mm.
Men vi har ändå slagit till och skaffat oss stokkes tripp trapp. Mina barn har suttit bättre i den. Tagit längre tid innan dom fattat hur dom ska komma upp ur den. Antilopen har dom rest sig ur på några sekunder. Oavsett om dom varit fastspända. Kan vara lite bökigt att behöva sätta ner dom varannan sekund under middagen. :P
Vi har haft en Ikea antilop som första stol, jättebra! Sen när tjejerna blivit lite större och suttit lite bättre så har dom fått en tripp-trapp-stol. Dom är också jättebra och används fortfarande trots att våran största fyller sex år.
Har IKEA´s antilop. Bra stöd för barnet, lätt att hålla ren, lätt att ta med eller flytta på. Mina barn har iaf kunnat sitta i den upp till 2,5år.
Sen har dom vägrat den och vill sitta på vanlig stol, har löst den med att ha en fotpall på själva stolen som vi spänt fast så att dom kommer upp (breda stolar också) så dom sitter säkert.
Vi hade också IKEAs antilop. Prisvärd och praktisk. Smidig att ta med till folk där barnstol inte finns.
Till äldsta barnet hade vi en tripp-trapp men sålde den innan nästa barn kom. Vi tröttnade på att sparka i tårna i benen på stolen....
Brickan till antilopen är perfekt när man inte vill att långa barnarmar ska nå porslinet på bordet...
Antilop och Hokuspokus har vi, brickan på Antilop är superenkel att tvätta och HokusPokusstolens olika funktioner väldigt användbara när barnet blir lite äldre.
Vi använder en som man hänger på bordet. Mycket smidig, tar ingen plats på golvet och tar ingen plats när man tar med den när man far iväg. Har även en hokus pokus men tycker han ännu sitter dåligt i den (7 månader).
Vi har brio sit! Mycket nöjda
Här har du ts. Du kan ju läsa lite om de olika stolarna. http://www.testfakta.se/foraldrar_barn/article83523.ece Brio sit är bäst. Och hokuspokus är sämst. Enligt testfakta.
Stokke - dyr men värd varenda öre enligt mig! Den växer med barnet och även en fullvuxen karl kan sitta på dem!
I början antilop sen en agam(tror den heter så), båda från IKEA
Stokke tripp trapp. Först med bebisbygel(?) tills de kan sitter lite säkrare.
Har en ikea antilop också, men tycker den är alldeles för stor i början. Snubblar på den hela tiden också. Dock smidig att ha med sig eller hemma som extrastol.
Smart att ha i duschen, det tipset ska jag använda
Vi hade en Hokus Pokus som vi var jättenöjda med till tvåan. Till trean har den dock inte fungerat eftersom han reser sig i stolen hela tiden och det inte finns någon sele. Vi sålde Hokus Pokusen och köpte en växastol från BabyDan istället. Tripp Trapp är jättefina men vanvettigt dyra. Den här varianten var betydligt billigare. Stolen har en ordentlig sele att spänna fast barnet med, vilket var det viktigaste för oss.