• lyckligamejj

Brio Spin 2014.

Beställde en Brio Spin från kopbarnvagn.se igår, kommer förmodligen komma vilken dag som helst :)

Lite nyfiken på era erfarenheter?
    Har googlat runt och läst lite, men nyfiken på MER.

Valde mellan en sån och Emmaljunga Scooter S.
    Har en 3åring och en blivande 5 åring, så är tänkt att ha vagnen till en ståbräda (Bumprider = hoppas den funkar)...
    Tycker det är svårt med vagnar till äldre barn, men båda mina barn är korta för sin ålder.

Så nu, BERÄTTA GÄRNA vad du gillar/ogillar med vagnen :)

Jag blir lite osäker på handtaget, jag är nämligen kort.
    Känns vagnen VÄLDIGT SULKY, eller stabil?

Mamma till Viggo 090730 & Melker 110115 :)
  • Svar på tråden Brio Spin 2014.
  • Lindsey Egot the only one

Vi har en till vår 4åring. Köpte den när han var tre och har väl bara använt den ett fåtal gånger. Jag brukar ta med den men han går bredvidoch håller i en megastor karbinhake som man kan hänga kassar i men vi har den som håll handtag

• Caladhiel

Vi har använt vår Spin i 2-2,5 år och är jättenöjda! Vi provade först två olika billiga sulkys, men ena sålde vi vidare och andra reklamerade vi. Sonen är 3,5 år nu och ryms helt ok i den. Han sover t.o.m. i den ibland om vi har väldigt aktiva dagar. Vagnen är jättelätt att fälla ihop och sätta i bilen, lättstyrd p.g.a. de svängbara framhjulen men funkar även på lite grövre underlag om man låser dem. Som tillbehör köpte vi Brios ratt, och den har varit väldigt uppskattad! Enligt Brio så passar nte ratten på Spin, men chassit är samma som Race, som har hål för ratten, så enda man behöver göra är att göra två små hål (ett på var sida) i gummit som täcker bygeln och sedan skruva fast ratten :)

• Lindsey Egot the only one
    Caladhiel skrev 2014-03-12 21:40:59 följande:

Vi har använt vår Spin i 2-2,5 år och är jättenöjda! Vi provade först två olika billiga sulkys, men ena sålde vi vidare och andra reklamerade vi. Sonen är 3,5 år nu och ryms helt ok i den. Han sover t.o.m. i den ibland om vi har väldigt aktiva dagar. Vagnen är jättelätt att fälla ihop och sätta i bilen, lättstyrd p.g.a. de svängbara framhjulen men funkar även på lite grövre underlag om man låser dem. Som tillbehör köpte vi Brios ratt, och den har varit väldigt uppskattad! Enligt Brio så passar nte ratten på Spin, men chassit är samma som Race, som har hål för ratten, så enda man behöver göra är att göra två små hål (ett på var sida) i gummit som täcker bygeln och sedan skruva fast ratten :)

Vi köpte en ratt som spändes fast med ett spännbandsliknande rem
  • lyckligamejj
    Caladhiel skrev 2014-03-12 21:40:59 följande:
    Vad roligt att höra :) Vi har nu haft vagnen sedan fredags, så inte hunnit använda den vid så många tillfällen ännu..Men kan säga att vi redan känner oss nöjda.. Troligt LÄTT och lättstyrd/körd, den var mer stabil och rejäl än jag trodde för att vara en sulky.. Dock LÄTT tippbar då min gosse ligger ned i vagnen, men har vi ståbrädan där bak så känns det stadigare... Härligt gung i den iaf och tycker den funkar bra på grusväg och gräsmatta... Den är även snygg och det är ju inget minus... Har faktiskt funderat på en sån där ratt, ska kika närmare på en sån :)
  • lyckligamejj
    En FRÅGA - Var fäster ni parasollen? Om ni har en vill säga? Vi fick med en på köpet, tänkte den vore perfekt på långpromenaden då vi går mot solen, men vet inte vart den sitter bäst, märkte iaf att man kan skruva av att lägga i korgen då den ej används och det är ju bra, annars känns den lite i vägen tycker jag (inte speciellt snyggt)...
  • lyckligamejj

Så ser min Brio Spin ut :)

Känns bra som en "sista vagn", då den är rätt rymlig ändå... Fast jag är kort så känns inte handtaget för högt och jobbigt... Vilket är bra!

Har era framhjul klarat sig bra? Såg att det går att köpa nya, så tänkte om det är vanligt att det slits mycket?

Svar på tråden Brio Spin 2014.