• amiofo

Efter dopet bjöd vi på

Ja, vad bjöd ni på efter dopet, skriv gärna vilken tid dopet var.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Efter dopet bjöd vi på
  • BinaBurner

Dopet var runt 12, 13 någonting och vi bjöd på söta pajer, kaffe med dopp och för enkelhetens skull smörgåstårtor "i överflöd".

• Duckan

Jag minns inte exakt tid förmodligen kl 12-13. Vi bjöd på buffé och tårta.

• lyckligalängtan

Dop 1: dopet började kl. 13. Efteråt bjöd vi på potatisgratäng, kallskuret och sallad. Till fika hade vi tårta och småkakor.

Dop 2: började kl. 13. Till mat olika sorters pastasallad och bröd. Efter det blev det tårta och småkakor.

Dop 3: började kl. 14. Denna gång hade vi kallskuret och potatissallad, bröd och vanlig sallad. Tårta och småkakor till fika.

• Mialinnea

Dopet började 14.00 vi bjöd på kallskuret och pastasallad med tillbehör. Och sen blev det tårta och kaffe.

• fluu

Dop klockan 14, mat runt 15 och fika runt 17. Maten bestod av pajbuffe och sallader. Fikat av muffins och bullar.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mercurialis

Dop 1: Kl 13:00. Vi bjöd på middag och efterrätt/fika efteråt.

Dop 2: Kl 11:30. Vi bjöd på middag och efterrätt/fika efteråt.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • W Goldberg

I den här frågan skulle det även vara intressant (i alla fall för mig) att veta var folk kommer ifrån.
    Norr eller Söder. Storstad eller småstad/samhälle. Jag kan tänka mig att traditionerna är lite olika i olika delar av landet. 

• EmeNo11

Dopet var vid 13 har jag för mig. Efteråt bjöd vi på hemmagjord potatissallad med kallskuret (kyckling, fläskfilé och tjälknöl), efter det vart det fika med sju olika kakor och bullar och kaffe och läsk/saft. Mat hade vi endast för att min del av släkten sen skulle sätta sig och åka 50-60 mil hem. Vi bor i mindre stad men jag är uppvuxen i storstad.

Nova 110903
  • MAN78

Vi bjöd på middag på ett gästgiveri. Italiensk buffé med gott vin och tårta/kaffe serverades.

• clembke
    clembke skrev 2014-03-12 04:19:41 följande:
    Dop nr 1 kl 13. Smörgåstårta + fika

Dop nr 2 kl 14. Smörgåstårta + fika

Dop nr 3 kl 13 mat(kött, potatisgratäng, sallad) + fika

Vi bor i ett mindre samhälle i södra Sverige.
  • amiofo

Kom fram till att det nog blir smörgåstårta innan dopet och fika efter. Sambons föräldrar lär ändå komma förbi här och fixa lunch (då slipper jag ha henne ordna i vårt kök)

• JePaLuLi

Dop 1: Smörgåstårta, fika och tårtor
    Dop 2: kallskuret, fika och tårtor
    Dop 3: grillbuffe', fika och tårtor

• tulip79

Dop kl 14, så det blev dopfika. Det var helt fel tid för mat för oss. Vi hade nog 10 sorters kakor plus tårta då svärmor o hennes syster ville hjälpa till att baka några "få" sorter var...

Svar på tråden Efter dopet bjöd vi på