Efter dopet bjöd vi på
Ja, vad bjöd ni på efter dopet, skriv gärna vilken tid dopet var.
Ja, vad bjöd ni på efter dopet, skriv gärna vilken tid dopet var.
Dopet var runt 12, 13 någonting och vi bjöd på söta pajer, kaffe med dopp och för enkelhetens skull smörgåstårtor "i överflöd".
Jag minns inte exakt tid förmodligen kl 12-13. Vi bjöd på buffé och tårta.
Dop 1: dopet började kl. 13. Efteråt bjöd vi på potatisgratäng, kallskuret och sallad. Till fika hade vi tårta och småkakor.
Dop 2: började kl. 13. Till mat olika sorters pastasallad och bröd. Efter det blev det tårta och småkakor.
Dop 3: började kl. 14. Denna gång hade vi kallskuret och potatissallad, bröd och vanlig sallad. Tårta och småkakor till fika.
Dopet började 14.00 vi bjöd på kallskuret och pastasallad med tillbehör. Och sen blev det tårta och kaffe.
Dop klockan 14, mat runt 15 och fika runt 17. Maten bestod av pajbuffe och sallader. Fikat av muffins och bullar.
Dop 1: Kl 13:00. Vi bjöd på middag och efterrätt/fika efteråt.
Dop 2: Kl 11:30. Vi bjöd på middag och efterrätt/fika efteråt.
I den här frågan skulle det även vara intressant (i alla fall för mig) att veta var folk kommer ifrån.
Norr eller Söder. Storstad eller småstad/samhälle. Jag kan tänka mig att traditionerna är lite olika i olika delar av landet.
Dopet var vid 13 har jag för mig. Efteråt bjöd vi på hemmagjord potatissallad med kallskuret (kyckling, fläskfilé och tjälknöl), efter det vart det fika med sju olika kakor och bullar och kaffe och läsk/saft. Mat hade vi endast för att min del av släkten sen skulle sätta sig och åka 50-60 mil hem. Vi bor i mindre stad men jag är uppvuxen i storstad.
Vi bjöd på middag på ett gästgiveri. Italiensk buffé med gott vin och tårta/kaffe serverades.
Dop runt 11 och sedan bjöd vi på smörgåstårta.
Tack för era svar
Kom fram till att det nog blir smörgåstårta innan dopet och fika efter. Sambons föräldrar lär ändå komma förbi här och fixa lunch (då slipper jag ha henne ordna i vårt kök)
Dop 1: Smörgåstårta, fika och tårtor
Dop 2: kallskuret, fika och tårtor
Dop 3: grillbuffe', fika och tårtor
Dop kl 14, så det blev dopfika. Det var helt fel tid för mat för oss. Vi hade nog 10 sorters kakor plus tårta då svärmor o hennes syster ville hjälpa till att baka några "få" sorter var...