• Rosenfröken

Flyttar till Borås, söker vänninor för lunchträffar, fikastunder, vinkvällar m.m.

Hej allihopa!
    Jag är en tjej i 30 årsåldern och kommer att flytta till Borås tillsammans med min sambo i maj månad och vill nu träffa lite nya vänninor i Borås med omnejd.

Jag känner ingen i Borås sedan tidigare och tänkte nu kika in här på familjeliv och kolla om det finns fler än jag som är påväg mot Borås eller kanske nyligen flyttat dit och tycker att vore roligt att träffa lite nya människor. 

Det vore roligt om det finns intresse så vi blev några stycken som kunde ses för exempelvis fikastunder, promenader, vinkvällar, lunchträffar, träningspass m.m. Utforska Borås ihop eller kanske bara ses och prata tjejstrunt tillsammans (med eller utan barn spelar ingen roll) Jag har tyvärr själv inga barn än men umgås mer än gärna oavsett om du vill ha barnen med eller inte. Vi kan tillsammans komma överens om vad vi kan hitta på. Jag hänger med på det mesta och är öppen för alla förslag.

Hoppas att det finns fler som tycker att detta skulle vara roligt!
    Ha det bra och hör gärna av er!

• Svar på tråden Flyttar till Borås, söker vänninor för lunchträffar, fikastunder, vinkvällar m.m.
  • Rosenfröken

Vad roligt! :) Jag kommer att flytta ned kring 1 Maj, så då hör jag av mig här så kanske vi kan bestämma lite närmare kring att ses. Ni kan ju självklart ses innan också om ni vill :)

• AnnanS
    Rosenfröken skrev 2014-05-05 17:48:45 följande:

Hej på er,

Jag har nu anlänt i Borås, hör gärna av er :)

Hej och välkommen! Hoppas flytten gått bra! Vart i Borås har ni flyttat? Har du hunnit skaffa sig någon uppfattning om borås än?
  • Rosenfröken

Hej AnnanS!

Tack så mycket =) Vi har flyttat till stadsdelen som jag har förstått kallas Villastaden. Har inte hunnit skaffa mig en riktigt klar bild av staden än men det verkar väldigt trevligt här i området i alla fall, mysiga hus runtomkring och väldigt central så det är nära till affärer och restauranger osv. Har dock inte riktigt fått en klar bild över hur stort Borås är, det verkar mycket större än jag först trodde =)

Du skrev tidigare att ni bor i Bollebygd och att ni flyttat hit för ett år sedan. Har ni trivts bra här? Jag tycker hittills att människorna häromkring verkar relativt trevliga, vilken uppfattning har du som också varit nyinflyttad?

• Vickansalo

Hej! Hur har det gått för er? Jag är föräldraledig med en 5 månaders kille och skulle tycka det vore underbart med sällskap.

• AnnanS

Jag gillar också borås, mysigt att gå och småshoppa i. Trivs bra i Bollebygd, var först lite skraj för småstadslivet men mina fördomar har inte besannats än iallafall :)

Jag har också en 5-månaders knodd!

Ska vi boka in en dag och ses?

• Rosenfröken

Hej Vickansalo, vad kul att även du skrev här =) Du kanske har lite mer erfarenhet av Villastaden än mig men än så länge tycker jag att det är riktigt mysigt här!

Haha, vilken tur att de inte besannades AnnanS =)

Ja, att ses vore jätteroligt! Skriv några dagar och tider som passar er så försöker vi få ihop det när vi alla kan =)

• AnnanS

Kort varsel men nu på fredag dag är jag ledig. Sen 3 juni kan jag hela dagen, 4juni dagen. Kalendern är full med studenter och dylikt under dessa tider!

Svar på tråden Flyttar till Borås, söker vänninor för lunchträffar, fikastunder, vinkvällar m.m.