• julii

tänk om man inte kommer tycka om mitt barn/vara redo??

Jag och min sambo har försökt få barn i snart 1 år. Nu i april har jag fått en tid på gyn för undersökning då man misstänker att jag inte har någon ägglossning.. När vi försökt och längtat så länge o vi nu ska få hjälp så har jag slagits av tanken flera gånger "men tänk om jag faktiskt inte vill ha barn? Tänk om jag ångrar mig? Tänk om jag inte kommer klara av det?" Blir nästan rädd för mig själv att jag ska ångra mig men jag vet innerst inne att jag vill ha barn. Är det någon som känt så här eller är det jag som håller på att bli tokig? :p är det bäst att ta raka vägen till psyk istället för gyn? Hehe hoppas någon svarar.

• Svar på tråden tänk om man inte kommer tycka om mitt barn/vara redo??
  • Malima

Båda mina graviditeter har jag undrat om jag pallar, och om jag verkligen vill ha barn. Jag tror att det är naturligt-det är ju ett jättesteg! Steget för er blir ju nästan ännu större eftersom naturen inte hjälper er på traven!

Även om föräldraskap är supertufft så är det också minst lika underbart!

• MiaIa90

Jag tänker lika dant fram och tillbaka men vill verkligen ha barn de vet kag men man blir endå nåjig.

• julii

Ja man blir super nojig. Jag har ju vart så säker så länge o när man väl börjar få hjälp så kommer dom här tankarna, knepigt :p. Tack för svar, någon annan som har erfarenhet?

• julii
    MotvilligaMamman skrev 2014-03-12 19:47:06 följande:
    Kände likadant när jag blev gravid. Nu i efterhand: Det suger emellanåt. Riktigt ordentligt. Visst älskar jag ungarna idag, men det är inte alltid det väger upp.

hur hanterar du det?
  • MotvilligaMamman
    julii skrev 2014-03-12 19:48:47 följande:

hur hanterar du det?
    Vin.

Nejdå...

Jag har accepterat att jag inte måste älska föräldralivet. Vi har bra avlastning och njuter av att lämna iväg ungarna emellanåt. Jag älskade inte ungarna när de föddes men visste att det skulle komma så småningom och det tog ungefär ett år med varje barn.
Svar på tråden tänk om man inte kommer tycka om mitt barn/vara redo??