• syrena

Svartsjuka kan man jobba bort det???

Känner ett par som har gjort slut fram å tillbaka hela tiden från ena veckan till nästa så vet man inte riktigt om de lever tillsammans eller inte... tycker synd om barnen som troligen inte vet vilket ben de ska stå på med allt hattande fram å tillbaka.... de kämpar för barnens skulle till vilken nytta då? undrar jag.. och så finns det svart sjuka med i bilden obefogad säger den ena om det... och att det går att jobba bort... kan man verkligen det är min fråga kan man få någon att sluta va svartsjuk????? jag har så himla svårt att tro det men det kanske finns någon här som vet om det går???

Jag tycker att man ska försöka lappa ihop ett förhålande men funkar det inte så funkar det ju inte och att man inte ska stanna kvar bara för barnens skull tror inte att de mår bra av det .... de vill ju ha föräldrar som mår bra.

När du mår dåligt känner barnen av det tro mig och då kan dem ta på sig skullden vilket dem inte ska göra det är aldrig barnens fel att föräldrarna träter...

Vad har ni för syn på detta?

• Svar på tråden Svartsjuka kan man jobba bort det???
  • volvo142

nej ja tror mest troligt inte att det kan "lappas ihop" men försöka kan man väll göra..:)

• volvo142

och nej de verkar inte vara bra för barnen med. detta  upp och ner förhållandet. Men tror alla haft såna dom är unga va?

• Flisan79

Ja med terapi kan man bli av med svartsjuka. Oftast sitter ju svartsjuka kvar sen gamla erfarenheter eller att man har så dålig självkänsla. Svartsjuka göder sig självt också. Ju mer man snokar, tänker, anklagar, desto svartsjukare blir man. Så en del av behandlingen är kbt. Att ändra och bryta sina tankegångar.
    Ett ämne som togs upp av Eva russ när hon pratade i radio 1z

Svar på tråden Svartsjuka kan man jobba bort det???