• FrökenFrans

Lite kiss i kalsongerna

Min 4,5 åriga son slutade med blöja för ca 1 år sedan, han har fortfarande blöja på natten. Nu senaste månaderna har han börjat kissa i kalsongerna, bara lite. Så att det precis blir en liten fläck i kalsongerna, inte så att han kissat ner hela sig. Han sa även idag att han inte känner att han är kissnödig. Någon som varit med om något liknande?

• Svar på tråden Lite kiss i kalsongerna
  • Whitetrash86

Är väl snarare att han är för upptagen för att känna av att han är kissnödig innan det är "försent". Dottern hade en period när hon var runt 4,5 år (då varit blöjfri dygnet runt i 1år) och började kissa på sig påväg till toaletten eftersom hon var för upptagen med något roligare.

• Ellie

Svårt att säga, men kan det inte vara så att det samlas lite kiss innanför förhuden efter att han kissat och att detta rinner ut i kalsongerna sedan, om han har lite bråttom på toa? Annars håller jag med Whitetrash86.

• glassen

Båda mina barn har haft sådana perioder, men det har gått över av sig själv efter ett kort tag.

• hansine
    FridaFransson skrev 2014-03-12 19:50:43 följande:
    Min 4,5 åriga son slutade med blöja för ca 1 år sedan, han har fortfarande blöja på natten. Nu senaste månaderna har han börjat kissa i kalsongerna, bara lite. Så att det precis blir en liten fläck i kalsongerna, inte så att han kissat ner hela sig. Han sa även idag att han inte känner att han är kissnödig. Någon som varit med om något liknande?
    Ja då. Han kan vara så upptagen med det han håller på med att han inte i tid märker att han ska gå och kissa och att något kommer i kalsongerna dessförinnan. Det kan vara så att han inte torkar sig ordentligt så att det kommer dropp i kalsongerna.
  • Maroschka

Min son hade/har det problemet. Det är en kombination av att han inte går i tid men sen inte heller tömmer blåsan helt utan kliver upp för snabbt så det mesta av hans läckage kommer efteråt.

Han har fått en klocka som vi kan ställa in med vibration på vad vi nu önskar, varannan, var tredje timma och han har lärt sig att sitta kvar en stund ävensom han tror att han är klar = Stor skillnad

• FrökenFrans

Han är väldigt noga med att torka sig så tror inte att det är därför. Däremot så har man ju märkt vissa gånger under det här året att han liksom inte har tid att gå på toaletten, men verkar inte vara så heller nu. Verkar annorlunda på något vis.. Men jag kanske inbillar mig att det är annorlunda också :p

• jordgubbe0812

Förstoppning och urinvägsinfektioner kan väl göra så att man känner mindre. Är något av det troligt?

• FrökenFrans

Ingen förstoppning iaf, men urinvägsinfektion har jag också hört något om för länge sedan nu när du säger det. Kan väl bli så att det "skvätter" då och då va? Men borde han inte klaga över att han har ont då? Man kanske inte alltid har ont av det?

• Alva3

Har tre söner. De två äldsta har samma problem. Har inte tid att kissa. Ibland kommer dock allt i kalsongerna och ibland bara en fläck.

William 2006-12-27~ Maximilian 2010-11-30~ Valentin 2014-03-04
Svar på tråden Lite kiss i kalsongerna