• Jossiej

Söker kattunge i Stockholm!

Hej alla, Jag och min sambo vill hjärtligt gärna köpa en liten kattunge. Vi har letat länge både på blocket och diverse katthem runt stockholm men det verkar vara tomt på kattungar. Vi är ute efter vanlig en bond/huskatt. Vi har fastnat för raser som norsk skogskatt och sibirisk raskatt, dock planerar vi inte att ställa ut katten, så vi vill inte köpa en dyr raskatt. Men en katt med lite längre hår är det vi är ute efter. Jag tar gärna emot tips på var vi kan hitta fina välmående kattungar till salu i Stockholms området. Tacksam för alla tips! Vänligen, J

• Svar på tråden Söker kattunge i Stockholm!
  • viseversa

Åk ut på landet och kolla. Vi fick båda våra katter GRATIS. Den ena från Småland den andra från Hälsingland.

• nemo1

Gå inte på detta om att det enligt säljaren är cirka 10 raser i katten och därför kostar katten flera tusen kronor. En katt utan stamtavla är inget annat än en huskatt. Raskatter härstammar från huskatten och huskatter kan se ut precis hur som helst och även vara långhåriga utan att det är någon ras i den. Det finns ingen ras som heter norsk skog s katt, utan skogkatt.
    Inget katthem säljer kattungar som ensamkatter, vilket säger en hel del, eller hur? Jag vet att det finns kattungar på katthemmen i sthlm just nu eftersom jag själv hjälper hemlösa katter. Men som sagt, kattungar ska inte vara ensamkatter och inget katthem säljer dem som det heller.

Läs på INNAN köp av katt, tex kattstatus.se

• Zopiklon

Fast jag tycker det är bra att huskatter kostar flera tusen kronor!

En katt ska absolut inte vara gratis!

• nemo1
    Zopiklon skrev 2014-03-12 23:16:04 följande:
    Fast jag tycker det är bra att huskatter kostar flera tusen kronor!

En katt ska absolut inte vara gratis!
    Absolut, men problemet är att säljaren ljuger och lurar okunniga köpare som tror att de köper en raskatt. Dessa katter är dessutom sällan ens vaccinerade vilket är ännu mer oseriöst.
Svar på tråden Söker kattunge i Stockholm!