chokladmousse som smakportion?
sockerfri chokladmousse, det funkar väl? gott o bra
sockerfri chokladmousse, det funkar väl? gott o bra
Ja, det går väl bra
varför inte? det är upp till dig :)
jag hade inte gjort det för att inte vänja barnet med onödiga saker som choklad
Funkar väl men mat är ju bättre som smakportion. Barnet bryr sig ju inte.
Ja, det låter ju toppen.
Annars har jag hört och läst att det senaste är att låta spädbarnen servera sig själva. De ska inte ha något som är pureat längre, de ska helst slita stycken direkt ut valfritt nedlagt jaktbyte som på den gamla goda tiden. Eventuellt kan föräldrarna vid särskilda tillfällen förtugga de allra segaste partierna, men annars gäller det för dem att greppa tag i närmsta födoämne och mala runt det mot tandlösa gommar bäst de kan.
Hm, har du inget annat att ge som smakis?
Fast grädde som första smakportion är väl inte helt lysande. Produkter kan innehålla mjölk men produkter baserade på mjölk ska man ju helst undvika tills de är iallafall 8 månader.
Dessutom är väl vitsen med smakportion att få smaka på vanlig mat. Chokladmousse även sockerfri väl mest efterrätt. Kolla upp salthalten i chokladen du använder ifall du utgår från chokladkakor.
Vad är det för fel på potatismos :))
Jag vet inte varför du vill ge just chokladmousse men om det är så viktigt så kan du göra "chokladkräm" på mosad avokado och kakao.
Men egentligen tycker jag personligen att det är onödigt just som smakportion. Vänj först barnet vid grönsaker, frukt och bär. Det finns gott om tid för efterrätt senare.
Äch fatta att det är en oseriös tråd.... Verkar vara många som har tråkigt just nu. Tycker du ska bjuda din unge på gräddtårta TS....