• Kimsan1

BF september 2014! Här diskuteras ALLT! Häng på :D

Hej alla!
    Jag skapar denna tråd för att jag ska ha mitt första barn i september och har ingen i min omgivning som jag kan diskutera saker o ting med angående en graviditet :)

Här snackar vi allt som hör bäbis och graviditet till!!
    Glad Häng på! Just nu är jag i vecka 13 (12+6)

• Svar på tråden BF september 2014! Här diskuteras ALLT! Häng på :D
  • Kimsan1

köpt en vagn och lite kläder :) känns så overkligt ännu så inte köpt så mycket.
    Jag har en sån sjuk oro fortfarande hela tiden.. kan inte riktigt glädjas än :( svin jobbigt! Man läser här att folk förlorar sina små i sena veckor.. varför? va beror de på? vågar jag glädjas nu??

häääärligt med bäbissaker :) inte jobbigt att köpa direkt!

• And3rsson
    Kimsan1 skrev 2014-05-23 14:36:46 följande:
    köpt en vagn och lite kläder :) känns så overkligt ännu så inte köpt så mycket.

Jag har en sån sjuk oro fortfarande hela tiden.. kan inte riktigt glädjas än :( svin jobbigt! Man läser här att folk förlorar sina små i sena veckor.. varför? va beror de på? vågar jag glädjas nu??

häääärligt med bäbissaker :) inte jobbigt att köpa direkt!

Vet hur du känner.. Ja är också rätt orolig hela tiden men man måste väll försöka koppla bort oron på nått vis :/ Oftast upptäcks väll fel hos barnet vid rul.. Väldigt svår fråga det där..
  • And3rsson

Nån som möjligen varit på kreta och vet hur det är med smöret och vanliga osten där? Är den också opastöriserad?

• FruB

Får jag hänga på här?

Har BF 11/9 väntar med spänning på tvåan. Storasyster är 5.

Var med i en septembertråd men råkade radera den för en månad sen och nu hittar jag den inte igen. Och detta verkar vara en klok tråd.

• BjörkW
    Nattilie skrev 2014-05-25 11:05:01 följande:
    Idag går jag in i v 24!:)

Är med i v 24 :) Gick in i den i fredags! Känner du med att det går liiite fortare sen man kom förbi v 20? :D
  • Kimsan1

Vecka 25 på lördag :) en fråga, jag tycker mig känna min lilla gosse mindre nu..började för några dagar sen. Jag känner honom varje dag. Men mer förut. Läste att man ska ringa mvc eller läkare, men lyssnade med min angelsound och allt lät som det skall. Men någon som känner igen sig? att fosterrörelser kommer och går? mera ena dagen mindre andra? :) jag är känd här inne för den nervösa.. haha det märker jag ju!

• BjörkW
    Kimsan1 skrev 2014-05-27 15:52:42 följande:
    Vecka 25 på lördag :) en fråga, jag tycker mig känna min lilla gosse mindre nu..började för några dagar sen. Jag känner honom varje dag. Men mer förut. Läste att man ska ringa mvc eller läkare, men lyssnade med min angelsound och allt lät som det skall. Men någon som känner igen sig? att fosterrörelser kommer och går? mera ena dagen mindre andra? :) jag är känd här inne för den nervösa.. haha det märker jag ju!

Min unge brukade sparka hårt på kvällarna och ingenting under dagen. Nu har det mer gått till att hon sparkar till och från hela tiden, men dom där hårda sparkarna kommer mer och mer sällan. Man ska kontakta MVC om man inte känner rörelse alls på ett dygn eller vad dom säger. Så känner du (och desutom hör) så är det ju ingen fara med barnet :)
    Dom är ju egna individer och utforskr sin egen kropp och egenskaper så klart att det inte kan vara lika varje dag!
  • And3rsson

Håller med BjörkW.

Du ska nog inte oroa dig eftersom du hör den lilla också :)

Min kan ha sina perioder där den är på hugget hela dagarna och ibland mycke mindre. Visst blir man orolig men det är ju endå inte förns senare man ska känna bebisen varje dag. Såfort min sprattlar till känner ja mig lugn även om det bara är några puffar på kvällen :)

• And3rsson

Hur mår alla?

Vi va och köpte barnvagnen i helgen och fick babyskyddet på köpet :) Perfekt!

Åker även utomlands på torsdag. Ska bli skönt att komma bort och koppla av lite mitt i allt :)

• Hallonet87

Kul med vagn , va blev det för någon ? Jag mår okej men foglossningen är jobbig :( bara att stå ut, snart semester.!

• Lilldoriz

Hallå! Jag har precis kommit hem från sjukhuset efter en blodpropp. Började förra måndagen med ett svullet vänster ben och sedan började jag få svårt att andas under tisdagen. Efter diverse ultraljud och magnetröntgen upptäckte läkaren en lite propp som vandrat upp till vänster lunga.
    Jag kom dock lindrigt undan då det var en liten men det var ingen trevlig oro och inge kul att ligga inne för tredje gången denna graviditet. Men nu är jag iaf hemma igen och mår någorlunda ok, så skönt!

Nästa vecka den 10:e ska vi på extra tillväxtkontroll då en av läkarna vi träffade på sjukhuset tyckte att bebis var lite liten (storasyster var också en liten krabat) så jag hoppas på goda besked då!

• And3rsson

För oss blev det en cresent classic :) Är hel nöjd ensålänge :)

Vad väljer ni för vagn??

• Hallonet87

Vi ska ju ha syskonvagn och det lutar åt en babyjogger city mini gt double. Har provat å jämfört massa vagnar ett tag nu å den verkar passa oss bäst. Otäckt med blodpropp , tur det gick bra iaf

• BjörkW

Ska åka och titta på en Brio Go på fredag. Vi tänkte köpa ny men så råkade vi se denhär som inte var så långt bort så kan ju alltid kolla och spara några tusen :P

• And3rsson

Vi ville också ha allt nytt. Även fast det är sjukt mycke smartare att köpa begagnat! Det enda ja aldrig skulle kunna tumma på är babyskyddet.. Det är ja för nojig om :P

• fiialotta3

Vi har köpt begagnat, sparade jättemycket på det :) så kan man lägga mer pengar på bilbarnstol sen (babyskydd ska vi nog hyra på vårdcentralen) :)

Svar på tråden BF september 2014! Här diskuteras ALLT! Häng på :D