• dessdess

Flera barn med samma kön, sedan ett av det andra. Hur gjorde ni?

Skriv gärna i kommentarerna hur säkra ni är på när ni har er ägglossning och om ni gjorde något annorlunda vid den graviditet som resulterade i ett annat kön jämfört med tidigare graviditeter.

Skriv också gärna om ni gjorde något medvetet för att försöka få en flicka eller en pojke.

Personligen vet jag inte om jag tror på att man kan påverka för att få ett visst kön, men jag får många frågor om detta i mitt jobb, så detta är bara på skoj för att se om det på något vis finns någon sanning med de påståenden jag fått höra. Detta är inte någon vetenskaplig undersökning utan bara på skoj :)

Tack på förhand!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Flera barn med samma kön, sedan ett av det andra. Hur gjorde ni?
  • Philippa

Tror du på allvar att nån kommer ihåg det??

• dessdess

Ja, annars hade jag inte frågat :) Jag kommer ihåg när mina blev till!

• Philippa
    dessdess skrev 2014-03-13 19:18:01 följande:
    Ja, annars hade jag inte frågat :) Jag kommer ihåg när mina blev till!

Har ni sex så sällan?
  • dessdess

Nej! Nyfiken? För mig var det otroligt spännande och stort att få plus på stickan och i den stunden tänkte jag tillbaka på när de kan ha kommit till, så där på ett ungefär och fastän det var många år sedan så kommer jag ihåg just på grund av att det var så stort för mig :)

Men det är inte det tråden går ut på så är du ytterligare nyfiken på hur det kan vara möjligt att minnas, hur ofta jag och min sambo har samlag (som ju är förutsättningen för en graviditet) inte sex, för det kan man ha utan penetration du vet?  Hur eller hur så vill jag att du inboxar i stället för dessa kommentarer här i tråden :)

• Philippa
    dessdess skrev 2014-03-13 19:35:28 följande:
    Nej! Nyfiken? För mig var det otroligt spännande och stort att få plus på stickan och i den stunden tänkte jag tillbaka på när de kan ha kommit till, så där på ett ungefär och fastän det var många år sedan så kommer jag ihåg just på grund av att det var så stort för mig :)

Men det är inte det tråden går ut på så är du ytterligare nyfiken på hur det kan vara möjligt att minnas, hur ofta jag och min sambo har samlag (som ju är förutsättningen för en graviditet) inte sex, för det kan man ha utan penetration du vet?  Hur eller hur så vill jag att du inboxar i stället för dessa kommentarer här i tråden :)

Nej, jag är inte ett dugg nyfiken....

Dock kommer jag följa tråden för att se om du får några svar.... blir nyfiken om det finns nån som kommer ihåg
  • cloudberry79

Jag minns normalt sett inte, men jag var bortrest när jag hade min ägglossning och hade varit borta i fyra dagar. Den månaden blev jag gravid. Annars hade jag faktiskt inte kommit ihåg En flicka efter två pojkar, men jag tror att det helt enkelt var slumpen, för när vår andra pojke blev till (efter många månaders försök) var maken bortrest, så det var långt innan då också (ca 4 dagar båda gångerna).

Just NO.
  • MotherOfTheDevils

Nu kan jag inte riktigt rösta då vi har tvärtom (1 tjej sen 5 killar) Men det finns en teori som jag tror stenhårt på och vi är ett levande bevis... Tjejspermier lever längre så har du sex 3-5 dagar före äl blir det en tjej. Killspermier är snabbare så har du sex på äl blir det en kille. Vi har genom alla våra pr tillsammans alltid haft regelbunden sex 4-6 dagar i veckan (alltså nästan garanterat på äl varje gång) så jag är inte ett dugg förvånad över att 5 av 6 ungar är killar i vår familj. Ska bli intressant att se vad vår sjua blir då jag den här gången vet till 100% att vi hade sex på äl... :)

Svar på tråden Flera barn med samma kön, sedan ett av det andra. Hur gjorde ni?