• Anonym (rädd)

Gravid, missfall eller konstig mens??

Hej!
    Jag brukar i normala fall ha en mens som pendlar mellan normal/riklig, där det blöder som allra mest i början. Sist jag hade mens var slutet på januari-början på februari och den var som vanligt. 

Jag och min pojkvän bor på distans, och skulle träffas under just denna period, (fast en månad efter då) och jag tänkte då skjuta på min mens med hjälp av P-Piller, så lite mer än en vecka innan påbörjade jag min kur av p-piller. Jag insåg senare att mina nya piller, enligt bipacksedeln, inte hade samma "villkor" nedskrivet som mina gamla piller att man kunde påbörja en ny karta INNAN första dagen för sin mens. (men mensen blev i alla fall flyttad som vanligt)
    Nu när jag läst detta är jag väldigt nojig för att ha blivit gravid, och jag vet inte om jag faktiskt råkat bli det. Vi hade endast samlag två gånger där han kom inuti mig. (Tror det var 4:e och 7:e mars)
    Redan någon dag efter samlaget hade jag ont i magen till och från under dagarna och efter ett par dagar samt ont i brösten. Efter ännu några dagar hade jag synliga blodådror in mot min bröstvårta.
    Idag har jag bara synliga blodådror, en "oidentifierad" blödning, viss trötthet (men kan lika gärna vara för någonting annat) och mensvärk. 
    Jag tog mitt sista piller i söndags, och i måndags började vad jag tror är min mens, men till skillnad från hur det brukar vara så var den så otoligt liten att det syntes bara lite i trosorna, kanske två fläckar som en femtioöring och på toapapperet. Dag 2 trappade det upp, men var fortfarande väldigt lite hade mest troligt räckt med endast ett trosskydd för flytningar. Det är alltid färskt blod dock. Dag tre, igår, var det som allra mest, men fortfarande såpass att 1 binda räckte mer än väl för allt det som kom på hela dagen. Tillsammans med blodet kom det under dagen 3 klumpar av genomskinlig (såklar lite blodig) hinna(??) som jag inte har en aning om vad det var. Idag, dag 4 har jag fortfarande blödningen, men det är otroligt lite jämfört med vad min mens brukar vara.  Fortfarande färskt blod, men ändå inte som vanligt. JAg har värk som min vanliga mensverk.. men var är det egentligen som händer?? 

• Svar på tråden Gravid, missfall eller konstig mens??
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Ppillermensen brukar vara förändrad från den mens man brukar ha. Är du orolig kan du ta ett test då du troligtvis inte var skyddad. Lycka till

• Anonym (rädd)
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-03-13 19:34:37 följande:
    Hej! Ppillermensen brukar vara förändrad från den mens man brukar ha. Är du orolig kan du ta ett test då du troligtvis inte var skyddad. Lycka till
    Kan man göra ett test på MVC imorgon, eller är det för tidigt? 
Svar på tråden Gravid, missfall eller konstig mens??