• 1414

Välja Familj eller min största kärlek?

Hej alla det är så att jag är i en extremt svår situation, då jag måste välja mellan min familj som jag älskar eller min största kärlek!
    Jag är 18 år och jag är muslim detta gör att jag inte får ha pojkvän men till problemet är att jag träffade en helt underbar kille som är precis som jag. Men mina föräldrar vet inget och dom får verkligen inte veta något men problemet är att jag inte vet vad som kommer att hända om jag berättar kommer jag att bli slagen eller till och med mördad jag har ingen aning och jag är väldigt rädd. Men jag vill verkligen spendera mitt liv med adam jag älskar honom mer än något annat bara jag tänker på honom börjar jag att gråta, men samtidigt vill jag inte lämna min familj som är mitt allt vad skulle jag vara utan dom och jag kommer att vara helt ensam utan någon vem ska jag vända mig till som alla andra barn gör. Så jag behöver verkligen hjälp och råd av er ska jag välja min familj och gå miste min älskade adam eller ska jag välja adam och bryta kontakten helt med min familj och ta stora risker? Snälla jag behöver hjälp fort!!

• Svar på tråden Välja Familj eller min största kärlek?
  • kenneth56svedala

blod e tjockare än vatten, välj din familj, pojkvänner speciellt svenska kommer o går, de ska enligt svensk norm ha haft ett flertal relationer bakom sig innan de blir seriösa,
    du behöver inte va ledsen för o va ensam, din familj väljer snart ut en man till dig då du e 18år o kan gifta dig

• ThinksPink

Välj familjen för sjutton! Killar kommer och går men familjen består. Förstår att det måste vara skitjobbigt för dig men är du rädd att bli skadad för att du har en pojkvän så ska du nog vara väldigt försiktig

• Evelina021
    kenneth56svedala skrev 2014-03-15 23:33:11 följande:
    blod e tjockare än vatten, välj din familj, pojkvänner speciellt svenska kommer o går, de ska enligt svensk norm ha haft ett flertal relationer bakom sig innan de blir seriösa,

du behöver inte va ledsen för o va ensam, din familj väljer snart ut en man till dig då du e 18år o kan gifta dig

ThinksPink skrev 2014-03-15 23:57:44 följande:
    Välj familjen för sjutton! Killar kommer och går men familjen består. Förstår att det måste vara skitjobbigt för dig men är du rädd att bli skadad för att du har en pojkvän så ska du nog vara väldigt försiktig

Killar kommer och går, ja det kan jag hålla med om. Men är det såhär vi vill att unga kvinnor ska behandlas i Sverige?

Att man som 18 åring inte får vara kär som andra tjejer i sin ålder för att risken att bli mördad finns?

Detta är sjukt, jag tycker verkligen synd om dig. Jag tycker du ska följa ditt hjärta.
  • ThinksPink
    Evelina021 skrev 2014-03-16 01:00:02 följande:
    ThinksPink skrev 2014-03-15 23:57:44 följande:
    Killar kommer och går, ja det kan jag hålla med om. Men är det såhär vi vill att unga kvinnor ska behandlas i Sverige? Att man som 18 åring inte får vara kär som andra tjejer i sin ålder för att risken att bli mördad finns? Detta är sjukt, jag tycker verkligen synd om dig. Jag tycker du ska följa ditt hjärta.

Det är inte svenskt. Det är rentav islam och det är så hårt som det är, riskerar hon att bli skadad är det väl knappast värt det i längden eftersom det är hyfsat osannolikt att det är hennes livs kärlek... :/
  • Februari2013

Islam förespråkar INTE hedersmord, mord över huvudtaget, förtryck, tvång, bortgifte och andra hemskheter! Hedersmord, tvång och förtryck finns men pga av kultur, personlighet och mentala sjukdomar.

En massa fördomar och okunskap i tråden ser jag! Kanske dags att öppna en bok istället för att blint tro på rykten och lösa antaganden!

Till TS: Följ ditt hjärta. Om du tror att han är den rätte så är det dumt att inte kämpa för ert förhållande. Fruktar du då för ditt liv så sök hjälp hos exempelvis kvinnojouren. Du skal absolut inte behöva leva under hot och förtryck oavsett ditt val! Din familj följer INTE islam om de är på det viset.

• 1414
    Februari2013 skrev 2014-03-16 01:18:31 följande:
    Islam förespråkar INTE hedersmord, mord över huvudtaget, förtryck, tvång, bortgifte och andra hemskheter! Hedersmord, tvång och förtryck finns men pga av kultur, personlighet och mentala sjukdomar.

En massa fördomar och okunskap i tråden ser jag! Kanske dags att öppna en bok istället för att blint tro på rykten och lösa antaganden!

Till TS: Följ ditt hjärta. Om du tror att han är den rätte så är det dumt att inte kämpa för ert förhållande. Fruktar du då för ditt liv så sök hjälp hos exempelvis kvinnojouren. Du skal absolut inte behöva leva under hot och förtryck oavsett ditt val! Din familj följer INTE islam om de är på det viset.

Min familj är inte så jätte religiösa så det handlar inte om religion utan om en trångsynt släkt på min pappas sida båda mina föräldrar är utbildade och har högt uppsatta jobb. Det finns många i min släkt på min mammas sida som är gifta med svenskar men man har med vissa brutit kontakten och vissa har fått av sina föräldrar. På min pappas sida av släkten så skulle dom göra vad som helst för sin heder, jag vet att min pappa aldrig skulle kunna skada mig men just nu vet jag inte hand bröder skulle kunna påverka honom och jag har sett det förut, detta har hänt min farbror fast dom skadade inte min kusin utan fryste ut henne från släkten helt. Jag älskar verkligen min familj och adam mitt hjärta är uppdelad i två viljor. Jag vet att adam inte är en kille som playar runt och han vill verkligen satsa på vår relation men han vet inte hur min familj är han tror att det är en helt vanlig familj. Kan säga att mina föräldrar inte är stänga med så mycket jag får festa och vara med kompisar och åka på resor utomlands men en sak som dom är stränga med så är det killar och om jag gör något eller ens smsar så blir dom sura och arga :'( jag vet helt ärligt inte vad jag ska göra och även om det inte funkar med adam så kommer det ju vara nån mer kille som jag kommer att börja gilla.
Svar på tråden Välja Familj eller min största kärlek?