• Joss81

Tråd för oss med blödningar under tidig graviditet

Hej. Jag är i slutet av vecka 6 (5 +5). Sedan en vecka tillbara har jag haft lite lite ljusbruna flytningar varje dag. Idag kom det rosaaktig flytning med blod i. Jag känner mig jättenervös och rädd nu. Är helt säker på att det är kört. Fick ma i oktober och även den gången hade jag blodiga flytningar. Känner mig helt knäckt. Var så himla glad när jag blev gravid och nu kommer det förmodligen att gå åt skogen denna gång oxå. Några fler i liknande situation?

• Svar på tråden Tråd för oss med blödningar under tidig graviditet
  • Venne

Hej allihop.

Jag är i vecka 5+4 och började blöda i lördags. Kom en hel del när jag gick och kissade på morgonen, men sedan lugnade det sig. Idag är det bara lite missfärgade flytningar. Det kom inga klumpar i lördags heller, men jag är rädd att det är kört ändå. Fick mf för ett år sedan också, i samma vecka. Håll tummarna för mig..

• socute

Hur går det för er? Jag var på UL i går och allt såg fint ut. Är i v 12 som jag trodde. Vet inte vad blödningen berodde på.

Theo 05-10-27 <3 <3 Johannes10-02-17
  • stjärnasomärdin
    socute skrev 2014-04-10 20:14:27 följande:
    Hur går det för er? Jag var på UL i går och allt såg fint ut. Är i v 12 som jag trodde. Vet inte vad blödningen berodde på.

Vad skönt att det inte var någon fara med bebis :)
  • Marina80
    socute skrev 2014-04-10 20:14:27 följande:

Grattis!!! Skönt att höra!!!
  • Zaphira
    Joss81 skrev 2014-03-31 20:06:22 följande:

Ja jag berättar sen hur det gått. Usch så jäkla nervös... är helt säker på det värsta.. På MamaMia ( privat mödravård i Stockholm) så gör de egna ultraljud där på deras klinik. Så man får göra det helt kostnadsfritt om man är inskriven där. Så man gör ju alltid det "vanliga" ultraljudet där runt v 18 men känner man sig orolig så kan man även få göra ultraljud tidigare om man vil.
    Hej joss, beklagar missfallet :( jag tror att jag går samma väg tillmötes... Har försökt få ett ultraljud men alla vägrar... Kan alla skriva in sig på mama Mia? Kostar de? Beklagar, stor kram <3
  • Lagombutwhy

Zaphira, alla kan boka vul/ul på Mama Mia. Även utan att skriva in sig där. Kostar en slant, men helt klart värt det om man är orolig!! Lycka till!

• Zaphira

Ringde till Södersjukhuset och dom bokade in mig på ett ultraljud på ultragyn... Var där igår och dom flyttade bak mig från v7+0 till 5+4... Jag träffar endast min man 1 gång i månaden, så datumen stämmer ej. Misstänker MA. Ska tillbaka om 2 veckor på ultraljud igen... Ngn som varit med om samma? :(

• Vellonen

Hej.

Vill bara ge lite tröst om att det behöver inte alltid vara kört. Jag fick ett ma i slutet på 2012 så när jag blev gravid igen juni 2013 va jag extremt nojjig med allt. Och självklart börjar jag blöda. Det började med lite bruna flytningar som jag läste var vanligt. Det övergick sen till rosa nästan svagt rött på pappret. Då beslutade jag mig för o åka in. Allt var ok.

Några dagar senare kommer det ut med dunder o brak, stora röda och bruna klumpar med färskt blod. Jag är övertygad om missfall och är förstörd. Åker in och kollar...och ser man på knodden lever o mår bra. Detta hände mig 10!!!! ggr mellan v 8-14. Trodde varje gång att det var missfall. En gång började jag tom blöda så mycket i gynstolen så jag blev inskriven. Jag fick förklarat att detta berodde på hur moderkakan satt. När jag blev längre gången och moderkakan växte så täckte det igen därifrån det blödde.

Jag födde en frisk pojke nu i mars, med en fullgången graviditet.

Jag ville bara ge lite hopp i allt för jag själv satt flera timmar här då och läste om nån annan som kanske hade samma erfarenhet.

• Li90

Har läst tråden och kan inte sätta mig in riktigt hur det känns att få ett missfall då jag inte själv varit med om det, men jag lider verkligen med er!!:( jag tänkte precis som föregående talare dela med mig om en solstrålsberättelse vilket jag saknade när jag fick blödningar.

Det började med små blödningar på pappret vid vecka nio o då trodde jag med precis som flera av er andra att nu e det kört. Ringde min bm som tyckte jag kunde avvakta för det var tydligen väldigt vanligt.. Efter det blev det inte så mycket mer förrän i vecka 14 då det började blöda rejält o jag gick extremt ont i magen o kallsvettades, fick sitta i duschen med kallvatten för att inte svimma. När sambon kom hem blev det akuten där dom hade misstankar om missfall men jag blev hemskickad och fick återkomma dagen efter för vul. En fin pigg bebis fick vi då se som idag är 15 månader:)

Dom trodde det berodde på att jag hade moderkakan i framvägg sa dom. Men jag vet inte är gravid igen i v31 o har inte haft några blödningar denna gången trotts moderkakan i framvägg.

Ville bara ge er lite hopp om att det inte behöver vara missfall för att man blöder.önskar er all lycka till

• cesso79
    Lagombutwhy skrev 2014-05-20 23:38:12 följande:
    Hur har det gått för alla?

För mig har det gått bra :)

Blödde ju nästan dagligen mellan v5-8 Trodde verkligen att jag fått missfall, men fick på gynakuten se en liten rackare. Ingen förklaring till blödningarna :/

Mellan vecka 8-10 blödde jag knappt nåt, sedan i vecka 10 fullkomligt forsade blodet. Mycket klart rött blod plus en hel del klumpar.

Var även här säker på missfall och att den stora klumpen var det. In igen till SÖS gynakut (som är helt fantastiska btw) ????

Inget fel denna gång heller :)

Efter det har jag bara blödit 1gång till i vecka 12, gjorde kub i v.13 och fint även denna gång!

Nu är jag i v.17 och väntar på RUL den 9/6

Börjar skymta en liten liten bebismage nu :)

Hoppas få höra fler solskenshistorier ??

Kram på er ?
  • Lagombutwhy

Bra!! Samma här..v 14 idag. KUB i mån som visade liten krabat med strålande resultat :)

Har fortfarande småblödningar då o då, inga mängder dock.

• Alvisen76

Kikar in till er. Hade blödningar en hel vecka som började ett par dagar innan gravtestet ens togs. Testade ändå eftersom min smärta påminde om missfallssmärta. Hade fruktansvärt ont hela denna vecka. Fick komma upp på gyn och göra VUL pga smärtorna. De misstänkte utomkveds. Inget onormalt hittades. Blodprov visade stegrande hcg även om de inte hittade någon hinnsäck eller liknande. Jag har haft två missfall tidigare ( och har även fyra barn sedan tidigare ). Vet inte vad som händer med detta nu. Något missfall har jag inte fått ännu i alla fall och hormonerna stiger.

• Alvisen76
    Lagombutwhy skrev 2014-05-23 07:51:08 följande:
    Alvisen76, jobbigt att inte veta! Vilken vecka är du i nu?
    Enbart vecka 6. Det var för tidigt för att se något. De gör inget nytt VUL pga de blödningar jag haft. De vill inte störa därnere. Gyn sa att alla VUL kan störa graviidteten i tidigt skede, så jag accepterar att inte få veta om det utvecklas foster eller ej. Jag får helt enkelt vänta och se. Eftersom jag är gammal kommer jag ändå att få nupp/kub eller vad det kallas med ultraljud kring vecka 13 ( om jag kommer så långt utan att blöda ut allt ) och då ser jag ju iaf om det är något där. Annars tänker jag att jag borde märka om veckorna går och jag inte känner något. Jag hade ett MA i vecka 18 2009. Då kände jag precis när allt försvann även om ingen bm ville tro på mig då. Jag borde känna igen den känslan igen.
  • Lagombutwhy
    Alvisen76 skrev 2014-05-23 08:26:43 följande:
    Enbart vecka 6. Det var för tidigt för att se något. De gör inget nytt VUL pga de blödningar jag haft. De vill inte störa därnere. Gyn sa att alla VUL kan störa graviidteten i tidigt skede, så jag accepterar att inte få veta om det utvecklas foster eller ej. Jag får helt enkelt vänta och se. Eftersom jag är gammal kommer jag ändå att få nupp/kub eller vad det kallas med ultraljud kring vecka 13 ( om jag kommer så långt utan att blöda ut allt ) och då ser jag ju iaf om det är något där. Annars tänker jag att jag borde märka om veckorna går och jag inte känner något. Jag hade ett MA i vecka 18 2009. Då kände jag precis när allt försvann även om ingen bm ville tro på mig då. Jag borde känna igen den känslan igen.
    Jag hade precis som du. Blödningar fr det att jag plussade, gjorde vul i v 5+6, såg enbart hinnsäck. Nytt vul v 6+6 visade litet foster med tickande hjärta o rund fin gulesäck. Det händer oerhört mycket på ngr dgr! Har fortfarande blödningar då o då, dock inga mängder. Är nu i v 13+2. Gjorde Nupp/KUB i måndags, övertygad o inställd på dåligt resultat (fyllde 40 förra veckan). Men fick otroligt nog 1:20000. Med yngsta dottern för 7 år sedan fick vi 1:7000... Trodde inte att det kunde bli bättre siffror så många år senare! Vi var inställda på mkp o jobbiga veckor framöver.

Så fruktansvärt jobbigt med mf i v 18!! Hoppas verkligen att du inte behöver gå igenom det igen! Denna väntan o oro tar på krafterna!

Varmt lycka till!
  • Alvisen76
    Lagombutwhy skrev 2014-05-23 09:23:43 följande:
    Jag hade precis som du. Blödningar fr det att jag plussade, gjorde vul i v 5+6, såg enbart hinnsäck. Nytt vul v 6+6 visade litet foster med tickande hjärta o rund fin gulesäck. Det händer oerhört mycket på ngr dgr! Har fortfarande blödningar då o då, dock inga mängder. Är nu i v 13+2. Gjorde Nupp/KUB i måndags, övertygad o inställd på dåligt resultat (fyllde 40 förra veckan). Men fick otroligt nog 1:20000. Med yngsta dottern för 7 år sedan fick vi 1:7000... Trodde inte att det kunde bli bättre siffror så många år senare! Vi var inställda på mkp o jobbiga veckor framöver.

Så fruktansvärt jobbigt med mf i v 18!! Hoppas verkligen att du inte behöver gå igenom det igen! Denna väntan o oro tar på krafterna!

Varmt lycka till!
    Vad skönt att höra att det går bra för dig trots att din graviditet började lika illa som min. Det ger lite hopp! Jag är 38 år och oroar mig förutom missfall för NUPP/KUB pga min ålder. Sist jag väntade barn var jag fem år yngre och då såg mina siffror bra ut.

Förutom att jag blött en vecka, så bär jag på gbs alla mina graviditeter. Det är också en stor oro.

• Alvisen76

Jag tror min graviditet avslutas nu. Det kom blod i kväll efter en veckas uppehåll utan. Färskt blod dessutom. Inget jag kan göra något åt.

• socute

Hej alla! Det här är en gammal tråd skapad av mig. Många av er är säkert inte aktiva idag! Jag tänkte endå höra hur det gick för er alla?

Theo 05-10-27
Svar på tråden Tråd för oss med blödningar under tidig graviditet