• ystad

huset ej okej att bo i som barn.

Hej har precis börjat träffat min son som ska fylla tre år enligt domstol. Men dom gånger jag har varit hos mamman för att träffa pågen så ser deras hem ut som en röra. Panel på vardags rummet är borta så man ser isolering o sladdar och där är små saker överallt fullt proppat som inte ser bra ut alls för han ska kunna ta grejer och skada sig eller välta ner på sig själv, samma gäller isoleringen som där är fiberglas som är i luften som barnet får i sig som är livsfarligt eftersom barnet har inte det starka immunförsvar o han blir sjuk hela tiden. 
    kan jag anmäla detta som vanvård, för det ser inte bra ut alls för ett barn ska bo i, tänker mest på hans hälsa och hans säkerhet.

• Svar på tråden huset ej okej att bo i som barn.
  • Zircon

Istället för att börja anmäla saker på en gång kanske du kan diskutera saken med mamman ?

• whydoyoucare

Du kan alltid göra en orosanmälan till socialen i den stad/kommun som barnen bor i. Men kanske prata med mamman innan du gör anmälan? Man måste ändå kunna renovera trots att barn bor i huset. Renovering sker inte på 5 minuter heller. 

• Dixie

ja, varför inte fråga mamman hur planerna för renoveringen planeras!!

• blubbblubb
    Dixie skrev 2014-03-16 19:08:25 följande:
    ja, varför inte fråga mamman hur planerna för renoveringen planeras!!
    Fast jag tycker nog ändå inte det är OK boende. Ett barn måste bo säkert jämt och man måste faktiskt sköta en renovering på ett sådant sätt att det inte medför risk för barnets hälsa.

Naturligtvis kan man acceptera mer en kortare period men inte månader i streck bara för att "renovering tar tid".
Svar på tråden huset ej okej att bo i som barn.