• anony0116

Vilket namn låter mjukare?

Jag undrar vilket av dessa namn som låter mjukast Dorian eller Kordian? Tycker bokstaven k är hårdare än bokstaven d.Dessutom är namben lika då Kordian innehåller "Dorian" förutom k:et.
    Vilket låter mest killigt?

• Svar på tråden Vilket namn låter mjukare?
  • fluu

K är en hårdare bokstav än D kan jag tycka. Tycker däremot inte att något låter mer eller mindre "manligt" än det andra. Gillar Dorian och kopplar till underbara "Dorian Grays porträtt".

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • hernameispekka

Dorian låter mjukare men ändå mer manligt än Kordian. Kan inte riktigt få in Kordian som ett namn i min mun. Tänker Concordia, och på cords (elsladdar och ackord på engelska) så blir lite förvirrad. Dorian är unikt och härligt och modernt i stilen men också klassiskt med djup, respekterad litterär anknytning.

• Sthlmtjej24
    Bunny on speed skrev 2014-03-16 20:22:36 följande:
    Dorian. Härligt namn för tankarna till Wilde.
    Förutsatt att det är bakgrunden till namnvalet?
  • Bunny on speed

Nej det för tankarna dit ändå. Precis som många säger att de skulle tänka på Hitler om ungen hette Adolf, även om namnet är ett släktnamn.

Sthlmtjej24 skrev 2014-03-16 20:28:34 följande:
    Förutsatt att det är bakgrunden till namnvalet?

Bunnies, it must be bunnies!
  • Sthlmtjej24
    Bunny on speed skrev 2014-03-17 06:04:32 följande:
    Nej det för tankarna dit ändå. Precis som många säger att de skulle tänka på Hitler om ungen hette Adolf, även om namnet är ett släktnamn.
    Nja, jag håller inte med. Nu har jag inte träffat någon Dorian ännu, men definitivt många Dante som har någon som helst association till Alighieri.
Svar på tråden Vilket namn låter mjukare?