Vilket namn låter mjukare?
Jag undrar vilket av dessa namn som låter mjukast Dorian eller Kordian? Tycker bokstaven k är hårdare än bokstaven d.Dessutom är namben lika då Kordian innehåller "Dorian" förutom k:et.
Vilket låter mest killigt?
Jag undrar vilket av dessa namn som låter mjukast Dorian eller Kordian? Tycker bokstaven k är hårdare än bokstaven d.Dessutom är namben lika då Kordian innehåller "Dorian" förutom k:et.
Vilket låter mest killigt?
K är en hårdare bokstav än D kan jag tycka. Tycker däremot inte att något låter mer eller mindre "manligt" än det andra. Gillar Dorian och kopplar till underbara "Dorian Grays porträtt".
Dorian låter mjukare
Dorian. Härligt namn för tankarna till Wilde.
Dorian låter mjukare men ändå mer manligt än Kordian. Kan inte riktigt få in Kordian som ett namn i min mun. Tänker Concordia, och på cords (elsladdar och ackord på engelska) så blir lite förvirrad. Dorian är unikt och härligt och modernt i stilen men också klassiskt med djup, respekterad litterär anknytning.
Nej det för tankarna dit ändå. Precis som många säger att de skulle tänka på Hitler om ungen hette Adolf, även om namnet är ett släktnamn.
Dorian är bäst av de namnen.