• voivitt77

Har problem med mina känslor, eller avsaknaden av dom..

Hej! Är en 27 årig kille. Har fru, hus, jobb och 2 barn.
    Allt bra så långt.
    Har varit i min nuvarande relation över 10 år.
    Har under denhär tiden flera gånger haft sämre perioder när jag tänker mycket på vårt förhållande.
    Har då, åtm så långt jag kan minnas, alltid kommit fram till att jag inte trivs så speciellt bra. Men har också varigt fruktansvärt naiv och dum dom gångerna, för jag har alltid sagt åt mej själv att detta är bara något jag inbillar mej till, och att jag är inte den typen som sårar en kvinna bara pga att jag har en deppigare period och tänker för mycket.
    Detta har nu lett till att jag nu dom senaste 2 veckorna,, med 2 små barn med i livet, har en enormt dålig period. Dom andra gångerna har jag alltid (trodde jag) rett ut problemen för mej själv.
    Men denna gång är allt bara skit, jag känner att jag har inte några som helst känslor för min fru. Hon känns mer som en arbetstagare för mej en som en fru. För tillfället är den enda orsaken till varför jag vill ha hem henne är för att sköta barnen.
    Men jag känner mej som ett enormt pisshuvud mot mina barn. Tänk att bara för att jag inte har stått upp för vad jag tycker och känner så måste barnen lida...dom är 3 och 1 år gamla...
    Och så är jag rädd för det också att tänk om detta bara är en dålig period igen, en ännu sämre än dom förra. Och att jag bara tror att jag inte har några känslor för henne..
    Jag har ändrat mej relativ mycket sedan den dagen vi blev ett par, allt för att hon ska vara nöjd. Inklusive att sluta ha nära kontakt med mina 3 bästa komppisar..visst har vi kontakt ännu men inte alls så som då..
    Fy faan vad jag hatar att jag är såhär nu..varför kan inte jag bara glömma allt denna gång också så att barnen skulle få en brs uppväxt..
    Hoppas att någon orkar läsa bry sej och svara..allt tas i beaktande för i skrivande stund vet jag inget om vad jag känner, bara att jag inte skulle vilja ha det såhär....

• Svar på tråden Har problem med mina känslor, eller avsaknaden av dom..
  • Lars71

Du behöver hjälp att bestämma dig, eller snarare reda rätt på dina känslor och vad du vill ha ut av ditt liv. Den hjälpen kan du inte få ifrån din partner, utan troligtvis från ett djupare privat samtal med en terapeut (sedan kan ni gå vidare med parterapi) Spola fram ditt liv några år utan att du gör någonting, så hamnar du i min situation; skilsmässa. Låt dig inte styras av rädsla, bekvämlighet - utan ta tag i det här direkt (du har ju tagit första steget genom att ställa frågan här) och se till att slutföra det här. Ditt val kommer att prägla dig som person oavsett vad du väljer, till det bättre/sämre - men du måste troligtvis få hjälp att tänka igenom saken. P.S Se för fasen till att upprätthålla kontakten med dina kompisar, det är /kan komma bli livsviktigt!

• voivitt77

Tack för ditt svar! ????

Har sedan jag skrev inlägget varit på 1 besök till en terapeut, eller vi var båda dit.

Men nästa gång ska jag själv..

Känner fortfarande inget för min fru. Hon är som en vän, vill absolut inte ha någon fysisk kontakt.

Konstaterade vi fam. terapeuten att jag hela mitt liv alltid bara varit till stöd för andra och aldrig tagit plats eller direkt visat vad jag tycker o känner, vilket straffar sej nu.

O ja tror själv att en orsak till varför allt gått så bra så länge är pga. mitt jobb. Jag bokstavligen älskar jobbet! Får nästan jobba exakt när jag vill för mej själv utan att någon blandar sej i det, väldigt fritt mao.!!

Har funderat mycket på om det blir skillsmässa, vilket känns verkligt troligt, så hur jag ska klara mej ekonomiskt..känns kanske ballt att fundera på en sån sak men det är vare sej man vill eller inte ett till problem. För, visst jag älskar jobbet, men det ger dåligt betalt..

Har nästan inte varit under samma tak som frun nu under 2 veckor, högst 2 timmar förutom nätterna då.

Stackars barn......någon som har erfarenhet av liknande situation och då hur gick det för barnen?

Svar på tråden Har problem med mina känslor, eller avsaknaden av dom..