• Anonym (Birger)

Kan man omvända en lesbian? (bisexuell?)

Nu är det tyvärr så att jag har gått och kärat ner mig i en lesbian. Kruxet med det är att jag är en heterosexuell man.

Vi är kollegor och hon är helt fantastisk, rolig, smart, snygg, söt, en bra vän och hon förstår mig som andra inte gör. Men hon är lesbisk säger hon själv, även om jag tror att hon är bi. Vi umgås mycket som kompisar, även privat och har hamnat i säng ett par gånger (därför tror jag att hon är bi...annars skulle hon väl inte ligga med mig?).

Ett par gånger efter att hennes relation med sin flickvän gick i kras och hon var ledsen och ville ha tröst och ibland efter ett par drinkar på afterwork och nån gång på söndagseftermiddagarna när vi har sett på film ihop, alltid på hennes initiativ. När jag tar initiativ avvisar hon mig.

Jag är djupt förälskad och kär i henne, men hon gillar tjejer :( Jag älskar henne som min vän men vill mer...skulle hon säga ja hade jag friat till henne redan idag.

Hur omvänder man en lesbian??

• Svar på tråden Kan man omvända en lesbian? (bisexuell?)
  • Anonym (Birger)
    Anonym (Birger) skrev 2014-03-18 16:41:02 följande:
    Nu är det tyvärr så att jag har gått och kärat ner mig i en lesbian. Kruxet med det är att jag är en heterosexuell man.

Vi är kollegor och hon är helt fantastisk, rolig, smart, snygg, söt, en bra vän och hon förstår mig som andra inte gör. Men hon är lesbisk säger hon själv, även om jag tror att hon är bi. Vi umgås mycket som kompisar, även privat och har hamnat i säng ett par gånger (därför tror jag att hon är bi...annars skulle hon väl inte ligga med mig?).

Ett par gånger efter att hennes relation med sin flickvän gick i kras och hon var ledsen och ville ha tröst och ibland efter ett par drinkar på afterwork och nån gång på söndagseftermiddagarna när vi har sett på film ihop, alltid på hennes initiativ. När jag tar initiativ avvisar hon mig.

Jag är djupt förälskad och kär i henne, men hon gillar tjejer :( Jag älskar henne som min vän men vill mer...skulle hon säga ja hade jag friat till henne redan idag.

Hur omvänder man en lesbian??
    Jag vill även lägga till att hon ofta säger att hade hon vart hetero hade hon gärna blivit ett par och att hon älskar mig, fast bara som en kompis. Dessutom blir hon lite svartsjuk om jag pratar med andra tjejer...då "markerar hon" och hånglar med mig och så...några utav gångerna vi har haft sex har just vart efter att jag pratat med en annan tjej...och så hade hon väl inte gjort om hon var helt ointresserad??
  • Ful Anka

Hon är en domina, hon bestämmer allt liksom. Kan du verkligen leva med en sån tjej??

• Anonym (Birger)
    Ful Anka skrev 2014-03-18 17:40:45 följande:
    Hon är en domina, hon bestämmer allt liksom. Kan du verkligen leva med en sån tjej??

henne hade jag kunnat leva med i resten av mitt liv. Men jag vill ju att hon skulle känna likadant. Därför skulle jag vilja omvända henne...men det kanske är helt utsiktslöst och en dum grej att gå och tråna efter en lesbisk?
  • Anonym (Eh)

Hon verkar ju inte så lesbisk om hon ligger med dig... Men oavsett så kanske hon inte är kär i dig, och att det är därför hon säger det.

• Anonym (Veju)

En "äkta" lesbian kan man nog inte omvända. Tänk efter själv, du som hetero man skulle man kunna omvända dej till att enbart sätta på killar? 

För att vara helt ärlig tror jag du är hennes lills toyboy. Hon vet var hon har dej och virar dej runt sitt lillfinger. Genom att säga att hon är en "renodlad lesbian" så kan hon ju båda äta kakan och ha den kvar.  Men, genom att ligga med dej motbevisar hon ju sej själv.  Jag är tveksam till att lesbiska tjejer ligger med män bara för att... 

Jag tror hon njuter av att ha dej lite bredvid -alltid villig och alltid trånande efter henne.  Du fungerar som hennes egna lilla "massagestav", fast bättre förståss. 

Om du vill se hur mycket du betyder för henne så ska du köra med omvänd taktik. Gör klart för henne att du numera är ute efter en tjej som vill ha en förhållande med dej och att du inte är intresserad av att ha sex med henne under tiden. Det försämrar dina chanser. Flirta gärna med henne som tidigare, men se till att det är du som säger stopp när det är på väg att bli ligga av. Säg att du vill hålla er relation på kompisstadiet. Lägg gärna till att du är så glad att vara kompis med en 100% lesbisk tjej, för då behöver er kompisrelation inte ända om du dejtar andra tjejer. Hon är ju inget hot för dom.  Se till att lägga "jag är intresserad av dej och vill ha dej" fokuset på andra tjejer och "dej vill ja ha som lesbisk kompis" fokuset på henne.

Vill hon ha ett förhållande med dej så ser hon till att få det, men för Guds skull, håll henne stången ett tag i såna fall så ni inte faller tillbaka i toyboy relationen igen. Visar hon att hon att det är dej hon vill ha så förhandla inte med henne. Allt eller inget är det som gäller. Vill hon inte ha ett "riktigt" förhållande med dej, ja då är det inte så mycket du kan göra. 

• lykantrophona

Det kan vara så att hon är bisexuell men homoromantisk. Dvs, hon kan tända på att ha sex med båda könen, men blir bara kär i andra tjejer.

Oavsett vad. Är hon inte intresserad, och verkar mest leka med dina känslor, så är det inget att ha, hur rolig och fin hon än är. Gå vidare.

Svar på tråden Kan man omvända en lesbian? (bisexuell?)