• LadyViolet

Kalsonger till kille med AS-problematik (allt kliar & skaver)

Min son är 5 år och säger att alla kalsonger skaver. Jag antar att det är sömmarna som stör! Han har ingen diagnos än men jag (hans mamma) har AS och jag känner igen problematiken. Någon som har bra tips på kalsonger som funkar? Vi har testat Kappahl, H&M samt Lindex. Han föredrar boxer. Blir galen på detta! Han har problem med strumpor också men inte i samma utsträckning. Har någon dock tips på det också så tas det tacksamt emot :)

• Svar på tråden Kalsonger till kille med AS-problematik (allt kliar & skaver)
  • Venne

Till kvinnor har jag sett helt sömlösa trosor i lent matrial. Vet inte om det finns som kallingar, men värt att googla kanske?

• Blixa

Hos oss funkar vanliga boxerkalsonger, så har tyvärr inget tips. Favoritar tråden då vi också har strump-problem. Sömmarna "skär som knivar".

• Lajkie

Volvo142: om du inte fattar vad det handlar om så behöver du inte ens bemöda dig med att svara.

• Lajkie

Såna från Pierre Robert har min som som också är klädkänslig, och de är faktiskt väldigt mjuka och följsamma. Jag tänker nånstans om kanske boxertrosor kan funka annars? Mindre sömmar ju och om du köper svarta/enfärgade ist för blommiga osv så kanske han tycker det är ok...

• LadyViolet

Tack för tips! Ska kolla upp Pierre Robert. Vet någon om det är söm på tvären längst ner i grenen på dem? För det verkar som att den är värst.

Har funderat på det där med boxertrosor men han vill gärna att de ska vara "coola" också

• Aggeneta

De skönaste kalsonger som sonen (10 år) vet, eller snarare den enda sorten han tar på sig är boxer av märket Phenix som jag köper på Gekås i Ullared. Enligt honom så är de mjuka, följsamma och skaver inte ett dugg. Alla andra sorter ratas rakt av.
    De är dessutom lite coola med då de finns med mönster, såsom camo eller i enfärgade. De mjukaste är de som lier i tvåpack i en kartong, de brukar även finnas att köpa styckvis.
    Lycka till!
    Det här med kläder är minsann inte så lätt!

• LottaF

Vi har inte de bekymmerna men sonen gillar bara cubus kalsonger. Kolla annars polarn och pyret om de har något.

• tilda36

Min dotter med ADHD, Tourettes och Autism avskyr sömmar på allt.
    Hon har äntligen börjat använda strumpor efter att vi hittade ett par utan sömmar som är lätta att trä på.
    Tänkte även tipsa dig om "strumpor"-  med sömlös tå. Sömmar i strumpor brukar vara fruktansvärt jobbigt för dessa känsliga barn.
    EZSOX heter dem.
    finns hos bl.a
    www.ezsox.se
    www.babylooba.se

Svar på tråden Kalsonger till kille med AS-problematik (allt kliar & skaver)