• småbarnsmamman

Snälla hjälp mig!! Jag orkar inte mer!

Finns det någon vänlig själ där ute som kan hjälpa en människa i kris?!?

Jag är en nybliven ensamstående mamma till två små barn.
    Här kommer min hemska historia av mitt liv tillsammans med en muslimsk man.

Jag blev tillsammans med honom 2008 och allt var jätte bra till en början, Jag blev gravid och nu började helvetet på jorden, Han började vilja förändra mitt utseende och klädstil.. Sa att en mamma till hans barn inte kunde se ut som en ho*a. Jag tänkte att det var för mitt eget bästa så jag gjorde som han sa..

Jag tappade sexlusten totalt när jag väntade barn men detta kunde han inte förstå, han förklarade det som mitt jobb att se till att han var tillfredställd och nöjd. Ville jag inte fick jag höra vilken värdelös fru jag var och hur dålig mamma jag skulle bli.  2009 fick jag min första son. Jag var i 7de himlen av lycka av att få en sådan perfekt son. En vecka efter att vi kommit hem från BB började tjatet om sex igen. jag förklarade många gånger att jag inte var redo och fortfarande  hade ont. efter  3 veckor  fick han nog av att vänta och våldtar mig. jag blir nu gravid med min andra. Han vägrar att låta mig göra abort för att det är mot hans kultur.. Nu börjar även den ekonomiska tortyren.. Det visar sig att mannen har varit spelberonende i alla år men inte visat det. Han börjar nu att slå mig om jag inte ger honom mina pengar så han kan spela. Nu efter många år av ekonomisk, sexuell, psykisk och fysisk misshandel har jag och mina två pojkar lyckats lämna denna hemska man..

Men nu sitter jag med en annan tung börda på mina axlar. jag har 130 000 i skulder, ingen säker lön då jag jobbar som timvikarie inom vården och helt utan anhöriga och vänner som kan hjälpa och stötta mig. Jag känner att livet och orken börjar rinna ur mig. Hur länge ska man orka vara stark när man står helt ensam??
    Jag har försökt börja betala av mina skulder men den lilla summan jag kunnat betala är bara räntan. Skulderna gör så jag mår fruktansvärt dåligt... jag känner mig som en värdelös mamma när jag inte ens kan få en ny lägenhet för att jag inte är kreditvänlig.. Snälla hjälp mig någon!!!!!!! En hysterisk mamma

• Svar på tråden Snälla hjälp mig!! Jag orkar inte mer!
  • Rafael90
    puss skrev 2014-03-19 11:06:33 följande:
    Var kommer skulderna ifrån?
    Undrar jag också. Har du, TS, tagit lån för att bekosta hans spelande eller vad är det för skulder du har?
  • Dripknot

KF gör inte avbetalningsplaner.

Det krävs inte mycket av en kille för att bli pappa, men det krävs en riktig man för att vara en far.
  • puss
    Dripknot skrev 2014-03-22 12:45:35 följande:

KF gör inte avbetalningsplaner.

Det krävs inte mycket av en kille för att bli pappa, men det krävs en riktig man för att vara en far.
    De kallar det delbetalningar.
  • som du

Jag vet hur du har det helt och fullt. jag var också gift med en muslimsk man. men det tog mig 13 år och 6 ungar innan jag blev fri. Fri är jag ju egentligen inte. I alla år var jag hemma med barnen och har därför ingen arbetslivserfarenhet vilket ger noll jobb även om jag nu lyckats läsa in gymnasiet.
    Den där religiösa biten dyker inte upp förrän barnen gör det, han var ju som vilken svensk som helst
    jag har som tur är inga skulder men ingen inkomst heller. men man får orka för barnens skull. deras pappa har jobb men vägrar betala en enda grej till barnen för jag har barnbidraget och underhållsstöd från försäkringskassa är hans ständiga svar på det.
    Ligger ca 1100 kr under existensminimum men säljer för det på tradera så jag slipper soc men det är skitjobbigt.
    Myndigheter fattar inget, familjerätten ville att han skulle få sönerna för så gör man i hans kultur jag fick slåss som fan för rätten till mina barn.
    3 veckor efter att han flyttat ut gifte han om sig i sitt hemland för han ville inte ha en svensk hora igen nu har han två barn till , enbart svart inkomst och kommer undan allt.
    men man kan inget göra utan man får ta ett djupt andetag och kämpa på.
    Jag hoppas verkligen löser sig för dig. jag har inga skulder men klarar inte vardagen ändå men det finns ingen hjälp att få tyvärr.
    sånt är livet tyvärr
    all lycka till dig livet blir bättre ju längre du är ifrån han
    du får inte ha sex när du blöder så 40 dagar efter förlossningen får en muslimsk man kräva sex av sin fru för det är emot religionen att kvinnan nekar sin man sex, jag ska leva ensam resten av mitt liv visst finns det bra män men man är säkrare ensam.
    låt läkningen ta sin tid

• elmadumle

Kf gör inte upp några betalningsplaner, man kan däremot göra egna inbetalningar om man vill. De enda som du kan göra upp en avbetalningsplan med är de som du är skyldig pengar, och kf har ingen ränta förresten heller, räntan bestämmer den du är skyldig pengar.

• puss
    småbarnsmamman skrev 2014-03-19 10:18:47 följande:

Jag har pratat med en skuldrådgivare här och hans svar till mig var att skuldsanering inte är möjligt p.g.a förnya skulder och att jag ska försöka få ett lån så jag blir av med räntan. Jag har ingen som kan hjälpa mig med detta och jag får inget alls. Jag försöker med vad som helst just nu. gör vad som helst för att bli av med mina skulder och få mitt liv tillbaka. snälla kom med tips på vad jag kan göra!!

Hur blir man av med räntan genom ett lån? Räntan läggs ju på hela tiden.
  • MachoCulture

130,000 kr i skulder - hur mycket har du fått av dom?

Hur kan muzlimer ta lån med ränta - sånt är ju förbjudet
    enligt islam.

Hur går det för mannen på damfronten - är en stoorfixare eller
    är han dömd till Evig Ensamhet - hur har han löst boendet?

Har inte han också skrivit på lånen och blir utmätt i snabbare
    takt än du blir?

• Esma Sultan

Det låter som en svår situation. Var är lånen tagna? Har du frågat långivaren om de kn lägga om lånen? Kan ju lägga dem på längre tid så blir månadskostnaden lägre. Men så länge ex mannen inte betalar, även om lånen skulle stå på er båda, så måste du betala av skulden.

There is a crack in everything, that´s how the light gets in
  • Esma Sultan

En sak jag undrar är varför mannens religionstillhörighet är relevant och vktig att ta upp här? Det är inget religiöst att spela, kränka, våldta eller något alls i hans beteende. Jag skulle säga att hans kultur spelar roll. Snälla, blanda inte ihop religion med kultur!

• MachoCulture

"Det är inget religiöst att spela, kränka, våldta eller något alls i hans beteende"

Sultanen - du har FEEL FEEL FEEL - religionen är viktig för att fatta tråden.

1) Speleriet - Spel o Dobbel är enligt islam förbjuden
    (hur är det med lotterier - är det förbjudet spel?)

2) våldta - det finns inga våldtäkter inom muzlimska äktenskap
    det ordet existerar inte - när man har stroor o håård schnabel
    o sprängfylld spermapung har man rätt att gnugga sig FREE
    i frun

3) det fanns inga våldtäkter i engelska äktenskap heller eftersom
    det var en Teknisk Omöjlighet - men där har lagen ändrats eftersom
    någon TjejPlågarDåre mer eller mindre slog ihjäl frun för att kunna
    Tömma Påzen In-Ut-I henne

• Esma Sultan
    MachoCulture skrev 2014-05-04 10:34:11 följande:
    "Det är inget religiöst att spela, kränka, våldta eller något alls i hans beteende"

Sultanen - du har FEEL FEEL FEEL - religionen är viktig för att fatta tråden.

1) Speleriet - Spel o Dobbel är enligt islam förbjuden
    (hur är det med lotterier - är det förbjudet spel?)

2) våldta - det finns inga våldtäkter inom muzlimska äktenskap
    det ordet existerar inte - när man har stroor o håård schnabel
    o sprängfylld spermapung har man rätt att gnugga sig FREE
    i frun

3) det fanns inga våldtäkter i engelska äktenskap heller eftersom
    det var en Teknisk Omöjlighet - men där har lagen ändrats eftersom
    någon TjejPlågarDåre mer eller mindre slog ihjäl frun för att kunna
    Tömma Påzen In-Ut-I henne
    Vad pratar du om?

Den mannens beteende grundar sig inte i religionen! 
  • miamåne

För det första, anmäl honom för våldtäkten och misshandel. Det kan vara bra för framtiden och ev tvister 
    skulder hos kronofogden ligger hos dem i ca 6 månader sedan går de tillbaka till det företag som skickade in dem, ring till kronofogden och kolla upp när de går tillbaka,då ringer du företaget och berättar om din situation,
    de kan skriva av räntan, och/eller låta dig avbetala en mindre summa, tills du fått mer jobb.
    detta löser sig, ett litet steg i taget bara..
    kramar till dig 

• gudsfurste
    Rafael90 skrev 2014-06-06 19:18:26 följande:
    Fy fan för människor som pratar om sina medmänniskor som om de vore skadedjur! Lider med de som råkar ut för dem...
  • gudsfurste
    Qarina skrev 2014-06-06 19:13:17 följande:
    Fy f-n för muslimer. Har alltid tyckt de varit äckliga men fy stackars er som råkat ut för dem. Hoppas d har löst sig med det ekonomiska åtminstone. Kram
    äckligt att dra alla över en och samma kam. det TS varit med om är vidrigt och skall ingen behöva utsättas för, men alla muslimer är inte lika vidriga som TS man. 
    Det finns samma skrot och korn av alla. Jobbar med en som råkade ut för liknande, hon blev dock gravid med mannens barn via våldtäkt och sen sov han med kniv under kudden. Vet du vad han var? Kristen

Skäms på dig.
  • AnnikaFransson

Du måste ringa alla inkassobyråer och be om en avbetalningsplan, dom brukar vara bra och trevliga och för det mesta så kan man få betala en liten summa varje månad och se till  att dom stoppar räntan för då kan inte skulden öka medans du betalar av men tyvärr så kan man inte få en avbetalningsplan hos kronofogden om dom gör utmätning i lön om inte så kan du betala in en summa varje månad dit och då ska man ska betala in på en av skulderna ( om man har flera)  hela tiden tills den klar sen kan man ta nästa skuld. har du skulder som har blivit höga pga räntor så kan du be inkassobyrån om att skriva ner skulden och det brukar gå bra att man betalar av den Accord lösningen.
    Det är skit jobbigt att ta tag i sina ekonomiska problem men det är tyvärr ingen annan än du själv som kan göra något åt det så det är bara ta tjuren i hornen och börja ringa.
    Tänk positivt, jag kan klara av det här )

Jag och min make hamnade hos kronofogden pga en tragisk händelse med vårt barn, vi orkade inte jobba och en av fick ingen sjukpenning fast att det fanns läkarintyg men vi hade skulder på 600 000 kr sammanlagt med alla räntor men på 3 år har jag kämpat och betalat nästan allt nu, har bara 20000 kr kvar att betala men under den här tiden så har det varit på snudden att jag har tänkt " nej!!! jag orkar inte med det här, har aldrig några pengar över , jag skiter i allat"  men jag gav inte upp och nu är det bara 2 månader kvar att betala och sen är vi skuldfria och det känns så skönt.

Har du varit sambo med honom och han har stuckit ifrån alla skulder så tycker jag att du ska gå till advokat och stämma honom, han är fortfarande betalningsskyldig för er gemensamma skulder som har uppstått under er sambotid.
    Lycka till!!
    Hör gärna av dig och berätta hur det går för dig.

AnnikaFransson

• Esma Sultan

Ok. Muslimsk eller inte. Jag hoppas att det har lösts sig på bästa sätt. Arsel finns i de finaste rummen, oavsett trosuppfattning.

• MahaRose

Vad mycket du varit med om. Oroa dig inte, det är under svåra perioder i livet som vi verkligen växer som individer och efter allt detta kommer du att vara en stålkvinna, redo att tackla allt. Tänk vilken supermamma dina barn är lyckligt lottade att ha!

Skickar massa styrka och kärlek till dig

Nyfiken på Lagen om Attraktion? ---> takealeap.leadpages.net/manifestering/
  • jenni82

Antingen göra avbetalningsplaner, försök förhandla bort så mycket räntor du bara kan.
    Kontakta skuldrådgivaren i kommunen.
    Eventuellt ansök om skuldsanering.

Svar på tråden Snälla hjälp mig!! Jag orkar inte mer!