• katt33

Hur vanligt är det egentligen att trådar på Familjeliv bara försvinner?

Hur vanligt är det egentligen att trådar på Familjeliv bara försvinner? Kommenterade tidigare idag i en tråd som nu är försvunnen.

• Svar på tråden Hur vanligt är det egentligen att trådar på Familjeliv bara försvinner?
  • Monchichier

Det är inte speciellt jättevanligt.
    Trådar tas bort när det är en uppenbar trolltråd och det spårat ut fullständigt. De brukar också tas bort om trådstarten bryter mot forumreglerna och de trådar som trådstartaren själv anmält och ber om att bli bortplockad brukar raderas.

Typ så.

• Mayjel
    "Anmäler du alla trådar som inte faller dig i smaken? 
    Vi får väl hoppas att någon annan anmäler alla dina trådar och inlägg då. 
    Jag kommer iallafall inte att göra det.
    Vilken mardröm ni alla anmälare måste vara för familjelivsredaktionen! Undrar när man blir spärrad för att ha anmält för mycket och för godtyckligt? 

Och varför får inte offer för övergrepp berätta om sina trauman? Anmäler du trådar där offer för psykopater i relationer berättar om vad de varit med om också?
    Om du nu vill straffa en person som berättar detaljrikt, varför inte bara anmäla inlägget, varför gå på hela tråden?
    Bara för att en pedofil kan sitta och runka är inte skäl att anmäla, vissa runkar till vad som helst eller blir fascinerade på andra sätt. Man hade inte kunnat skriva något alls online eller släppa något i skrift eller rörlig bild om man helt vill ta bort att någon enstaka kan gilla det dom läser eller ser på fel sätt.
    Börja leta upp och anmäl riktiga pedofiler som groomar barn istället, ni som vill påverka på riktigt. Så slipper ni förstöra för dom som har behov att ventilera trauman anonymt eller förstöra ett någorlunda fritt diskussionsklimat.

Avslutar med att jag inte läst tråden det handlar om. Har ändå svårt att tänka mig att det är fullt medvetet skrivna porrnoveller det handlar om i hela tråden."

Väljer att besvara detta inlägg från en tråd som stängdes där jag inte kan försvara min ställning så får svara här istället.

Det är lustigt att du kallar mig dryg när det i själva verket är du som står för en väldigt dryg och mycket olustig attityd då du ens kan med att ifrågasätta folk som anmäler potentiella pedofiltrådar? Du borde vara tacksam istället att det finns folk som bryr sig och inte passivt bara scrollar vidare och ser mellan fingrarna inför dessa förbrytare.

Sen så finns det inget att anmäla i mitt fall då jag aldrig skulle få för mig att skriva vulgärt om sex eller barn i såna sammanhang, likt de flesta normala människor. 

Och din halmdocka kan du också lägga ner. Det har redan konstaterats att medlemmar får berätta om sina trauman. Det som moderator inte tillåter 
    är som sagt sexuella beskrivningar om barn som utsätts för övergrepp

Är det så svårt att förstå skillnaden?

Jag anmäler och säger ifrån då jag blir attackerad. Passar inte detta så behöver ni inte ifrågasätta mig. Då får ni heller inga fler svar. Enkelt. 

Och jag gör redan min del för att hindra pedofiler härinne. I verkliga livet finns det inte så mycket jag kan göra tyvärr. Och jag har inte förstört för någon alls. Det är dessa personer som bryter mot reglerna och då får man också ta vissa konsekvenser för detta.

Har du inte ens läst i såna trådar förut så förstår jag inte varför du ens kände dig tvungen att uttala dig i frågan? Jag har stött på många trådar i ämnet och de har nästan alltid haft ett innehåll som tyvärr lockar pedofiler att läsa. Såna störda typer har inte på detta forumet att göra och jag kommer at följa moderatorernas råd i att fortsätta anmäla såna inlägg. 
Svar på tråden Hur vanligt är det egentligen att trådar på Familjeliv bara försvinner?