• nevermind

Vad gör ni med skatteåterbäringen?

Hej!

Undanber mig vänligen men bestämt elaka kommentarer och gräl härinne! Var snälla mot varandra. Tack.

Om och om igen läser jag frågan "vad ska du göra med skatteåterbäringen?? Skrattande" Personligen anser jag att det är slöseri att "hitta" något att lägga pengarna på. Då är ju pengarna borta sen!

Jag kan dock absolut förstå att man behöver komma ifatt, men i så fall har man ju faktiskt inte hastigt och lustigt hittat något att slänga pengarna på utan det visste man sedan länge.

Personligen lägger jag pengarna på sparkontot. Klarade jag mig utan dem nu så klarar jag mig utan dem sen. Plockar ut dem när det dyker upp något, nytta som nöje. Men nöje har jag ju sparat till på ett särskilt nöjeskonto.

Så frågan lyder alltså: Vad gör ni med skatteåterbäringen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör ni med skatteåterbäringen?
  • mikipiki

Får några tusen och ska leva på dom i sommar och vara ledig 1 och en halv månad för första gången på tre år :) skönt att slippa oroa sig för sommarjobb!

• Emmis

7000 tillbaka i år...
    1000kr var till mina två barns sparkonton.
    2000kr till mitt eget sparkonto.
    De resterande 3000 blir antingen till något kul i sommar eller in på det gemensamma kontot för att i framtiden kanske bli ett nyrenoverat badrum.

• DJÄVULENS HÖGRA HAND

Om jag visste så skulle jag kunna tala om.
    Har inte kollat posten...på ett tag.Skäms
    Försökte kolla på internet men hittade inte där man såg något belopp.Obestämd

• KossanMuu

Sparar för att kunna förlänga föräldraledigheten längre fram.

♥ 14 februari 2010 ♥ 27 september 2012 ♥ BF 30 september 2014 ♥
  • LillGris
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-03-23 08:54:06 följande:
    Om jag visste så skulle jag kunna tala om.

Har inte kollat posten...på ett tag.

Försökte kolla på internet men hittade inte där man såg något belopp.

Inkomstdeklaration 1, sen går man in på skatteuträkning, klickar på nästa och där står det :)

Jag ska köpa mig nåt dyrt och onödigt.
  • Knappamamma

Nya fönster, ser skatteåterbäringen som ett sparande som går till renovering och semester beroende på var behovet är som störst. Jag 18 ca efter bilavdrag maken 9

• DJÄVULENS HÖGRA HAND
    LillGris skrev 2014-03-23 09:20:53 följande:

Inkomstdeklaration 1, sen går man in på skatteuträkning, klickar på nästa och där står det :)
    Jag ska köpa mig nåt dyrt och onödigt.
    Tusen tack...detta ska jag lägga på minnet{#emotions_dlg.flower}

Oj...blev en överraskning...FörvånadFörvånadFörvånadFörvånad
    Kommer lägga pengarna oavkortat i huset och pengarna räcker till att renovera ett rum kanske mer.
  • Odella

Jag får tillbaka ca 5000. Ska betala av ett lån på 2000 och resten går till sparkontot.

Mannen får 17000 tillbaka och de går oavkortat till att betala skulder. Då kan han få ner sin massiva månadsamortering med ca 1600:-.

• kanelbullmamma

ska unna mig kläder , köper sällan det, ( förhoppningsvis har jag gått ned i nån storlek tills sommaren oxå

• Yoanna90

Spenderar mina pengar på lite saker till hemmet och vårt barn och resten åker in på sparkontot Glad

• sär skriven

Får skatten i december då jag har företag. Jag betalar min mans restskatt och därefter har vi 5300 kvar i extra julklappspengar. Perfekt! :)

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Flaskpostaren

Jag ska spara min skatteskuld tänkte jag.

Svar på tråden Vad gör ni med skatteåterbäringen?