• Qaroline

Kattnamn

Ska skaffa mig en liten kattkompis om ett tag, en Ragdoll hade jag tänkt då jag tycker det är en grymt fin och trevlig katt :) Men namn är ju så förbannat svårt då jag är mycket intresserad av namn och vill att det ska passa perfekt :P
    Vill inte ha vanliga kattnamn som tex Missan, Kattis, Findus, Tusse mm
    Inte heller Gosan, Mysan, Smulan liknande namn

Va ett tag inne på Fenja, men är inte helt hundra :)

Vill ha massa förslag :D Både han och hon namn :)

• Svar på tråden Kattnamn
  • Dixie
    Qaroline skrev 2014-03-19 18:35:05 följande:
    Haha som min kanin då när jag va liten, i 7-8 år hette han Stampe men så en dag "kissade han blod" och veterinären sa att det va en tjej och att det inte va nån fara så de blev en Stumpan ;D

Min kanin Klara visade sig vara en kille, hen fick fortsätta att heta Klara!
  • Tobbe OE

Min katt först namnet Prince.... men det fastnade aldrig. Nu heter han The Cat Formerly Known As Prince. Lite krångligare, men väldigt roligt.

I dagligt tal blir det bara Katten. 

• Abbe83

Våra katter heter Nalle och Helga.

Förslag:
    Ally
    Alvina
    Dahlia
    Disa
    Edda
    Enya
    Fiona
    Hilda
    Iris
    Katja
    Kitty
    Lovis
    Luna
    Malva
    Polly
    Saga
    Salma
    Stella
    Thelma
    Zelda

Alfie
    Alfons
    Aslan
    Caspian
    Ebbe
    Elvin
    Enzo
    Felix
    Florian
    Frej
    Hugo
    Love
    Moltas
    Morris
    Nils
    Rufus
    Teddy
    Truls
    Tuve
    Vide

• border1

Hade en katt som hette Leon.
    Nu har jag två katter som heter Alice och Arwen.

• malca

Jag har döpt mina katter efter musiker eller grupper jag gillar. Katten jag har nu heter Bolan, hans mamma heter Dexy och hans syskon fick heta Dylan, Roxy, Patti och Donna.
    Annars kan man ju döpa dem efter författare eller karaktärer från böcker, filmer eller serier som man gillar.
    Min killes faster tänkte köpa en Kindle i julklapp till sig själv, men köpte en katt istället som hon döpte till Kindle, så fick hon en sån i julklapp iaf...

• malca

För att fortsätta temat med att döpa dem efter något/någon man gillar så känner jag en som döpte sina katter till Chewie och Wookie (stavning?) från Star Wars.

• scanmia

Jag har haft katter som har hetat Svante Silkestass, Sessan och Myran.

Nu har vi bara en vänskaplig grannkatt som vi kallar BBQ-Katten eller G(e)rilla för han kommer alltid när vi grillar.

• border1

Min erfarenhet och vad jag hört säger mig att det är bra med ett namn som innehåller "S" eftersom katter lystrar till det ljudet.

• Mandyyy

Vår röda mainecoon katt heter Terry. :) Min familjs katter heter. Hedvig, Gunnar, barbro ( babbsan, babuschka). Det är en myt att katter lystrar till S namn:)

Svar på tråden Kattnamn